Switch to Desktop Site
 
 

Corrections

The Monitor promptly corrects factual errors and welcomes comments and information that may call for correction. Please e-mail us with any corrections.

Correction posted Aug. 19, 2014

Ancient flying pterosaurs lived all around the world, had no teeth

The original version of this story misidentified the clade that pterosaurs belonged to.

Correction posted Aug. 18, 2014

Mike Brown protests: why the looting, tear gas got worse

The original version used a term in place of "makeshift explosives" that did not accurately describe what happened.

Correction posted Aug. 15, 2014

Ferguson officer named in Mike Brown shooting; police cite robbery

The original version gave the wrong day of the week for when the officer was named.

Correction posted Aug. 11, 2014 

'The Invisible Bridge' argues that Reagan succeeded by tapping into voter nostalgia

This review originally misstated Perlstein's use of sources.

Correction posted Aug. 8, 2014

Why heavy rains probably won’t do much good in drought-stricken Calif.

In the original version, one of the quotes attributed to expert Timothy Ingalsbee was actually somebody else's. Also, the organization originally listed in connection with Mr. Ingalsbee has been changed to a different organization with which he is affiliated.

Correction posted Aug. 7, 2014

'Pride and Prejudice and Zombies' movie adaptation lurches forward

The original version misstated the name of the actress who will star in the film.

Correction posted Aug. 5, 2014

Gerard and Beatrice Barras reopened a wool mill and helped save a town

The original photo caption misstated where the mill sells its products.

Correction posted Aug. 4, 2014

Common Core education standards: why they're contested left and right

The original version overstated the expectations placed upon states applying for Race to the Top funds.

Correction posted July 31, 2014

El Portal fire creeps up on Yosemite National Park

The original subheading for this story misidentified which grove of sequoias the fire is nearing.

Correction posted July 25, 2014

US allows sonic blasts in East Coast energy search, angering environmentalists

A previous version of the story mistakenly omitted the word dolphin from the Whale and Dolphin Conservation and misquoted the distance at which seismic testing caused a pod of whales to stop singing. 

Correction posted July 16, 2014

Why the Ku Klux Klan is delivering bags of candy in South Carolina

In an earlier version of this story the headline and summary misspelled the name Ku Klux Klan.

Correction posted July 14, 2014

Did Kerry just ditch America's vision for Afghanistan?

An earlier version misstated Ashraf Ghani's government posting. He served as Afghanistan's Minister of Finance from 2002 to 2004.

Correction posted July 10, 2014

Confederate flag: Washington and Lee University removing display

The original version of this story was incorrect in using another proper name interchangeably with the Confederate flag.

Correction posted July 7, 2014

The 'maker movement' creates D.I.Y. revolution

This article originally identified the location of the University of Virginia incorrectly.

 Correction posted June 26, 2014

1 in 10 beach water samples is contaminated, report finds

This article originally identified the Natural Resource Defense Council incorrectly.

Correction posted June 23, 2014

Why hedge funds are under attack by cyber criminals

Mr. Sprickerhoff's comment has been modified to clarify what he intended to say about hedge fund attacks.

Correction posted on June 4, 2014

EPA proposes big emissions cuts: Would the climate even notice?

An earlier version of this article misspelled Thomas Bodin's name.

Correction posted on June 4, 2014

In Mitch McConnell's Kentucky, a bipartisan effort to kick the coal habit

An earlier version of this article misspelled Alison Lundergan Grimes's name.

Correction posted on June 2, 2014

Drugs for treating heroin users: a new abuse problem in the making?

The original text of this article has been changed to give the correct name for the Center for Substance Abuse Research, at the University of Maryland.

Correction posted on May 30, 2014

Santa Barbara killings: Is the Hollywood debate worth having again?

The original text of this article has been changed to incorporate broader research.

Correction posted on May 28, 2014

Homelessness declines as new thinking fuels 'giant untold success'

A paragraph was updated to reflect the correct percentage of decrease in unsheltered homelessness among veterans.

Correction posted on May 19, 2014

Nordic cuddly capitalism: Utopia, no. But a global model for equity

The story was corrected to show the correct two countries – Denmark and Sweden – involved in the commercial creation of Skype, and to clarify that Estonia was involved, too.

Correction posted on May 15, 2014

Fast-food strike: How strong is the case for a big wage hike?

The story was corrected in two places because the original version inaccurately characterized the goal of the strike organizers.

Correction posted May 8, 2014

What are kids reading? Books like 'Hunger Games,' but classics, too.

The original version of this story attributed a set of quotes, as well as one later in the story, to the wrong individual at Renaissance Learning.

Correction posted May 7, 2014

David Fischer designed a clean, safe way to transport water

The original version of this blog post misspelled Mr. Fischer's name.

Correction posted May 6, 2014

House Benghazi investigation: Who is Trey Gowdy?

Ben Rhodes was identified incorrectly in the original version.

Correction posted April 29, 2014

Why Christian leaders put aside differences to push immigration reform

The original version of this article misstated the number of attendees. Over 250 members of the clergy attended the meeting.

orrection posted April 28, 2014

Textbook costs are rising faster than college tuition

An earlier version of this story stated that CampusBookRentals only sold paperback books. The site sells both hardback and paperback books, and the error has been corrected. 

Correction posted April 22, 2014

How did teen stowaway survive 5-1/2 hour flight to Hawaii in wheel well?

The spelling of Eric Swalwell's name has been corrected.

Correction posted April 22, 2014

General Mills drops arbitration clause, but such contracts are 'pervasive'

A previous version of this article incorrectly identified David Seligman's professional affiliation.

Correction posted April 16, 2014

Family Dollar: Is bad news for store good news for US economy?

In an earlier version of this story, a set of quotes on the 'saturated low-end marketplace' was attributed to the wrong individual.

Correction posted April 14, 2014

Nicaragua: Earthquake and aftershock shake Nicaragua's western coast

The original version of this story misstated the number of injuries reported.

Correction posted April 11, 2014

Linda Rottenberg helps people pursue dreams – and create thousands of jobs

The original version of this story misstated where Ms. Rottenberg attended college and misstated the year that Mr. Halaby applied to Endeavor.

Correction posted April 10, 2014

Sun King wants to brighten life for rural poor

The original version of this blog post incorrectly stated the number of solar lights that had been sold.

Corrections posted April 9, 2014

Democrats raise more than the GOP for US Senate races: Big deal?

The subhead for this story incorrectly described how the figure of $6 million relates to Democrats.

Sun King wants to brighten life for rural poor

The original version of this blog post incorrectly spelled the name of Greenlight Planet co-founder Anish Thakkar.

Correction posted April 8, 2014

Death penalty: The state of capital punishment in the US, worldwide

The original version of this graphic incorrectly identified states in which capital punishment by firing squad was currently legal.

Correction posted April 7, 2014

Bob Hansman's inner-city art program became so much more

The original version of this story misstated the name of the housing project and the identity of Guardian Angel.

Correction posted April 2, 2014

Court rules Florida voter purge illegal, but will it stop GOP voting tweaks?

The original version incorrectly stated how Florida's purging process related to two women who sued.

Correction posted April 1, 2014

Malaysia Airlines Flight MH370: Search reveals extent of ocean garbage

A paragraph in the original version misstated the flight number of the 2009 Air France crash.  

Correction posted March 25, 2014

US fisheries laying waste to marine life, says report

A paragraph in the original version misstated the annual amount of bycatch.  

Correction posted March 24, 2014

In South Korea, quest to recast views of single motherhood

The original version misstated the name of the adoption agency that placed Hyansu.

Correction posted March 19, 2014

Illinois primary puts Midwest's last Democratic bastion in peril

The original version did not mention Missouri as a state bordering Illinois with a Democratic governor.

Correction posted March 5, 2014

Gun-control activists, resolute, cite merits of background checks

The original version was changed to reduce the share of private gun sales, which occur online or at gun shows, to 14 to 22 percent of total gun sales, upon closer evaluation of a study that included estimates of such private sales.

Correction posted Feb. 28, 2014

Boston mayor pushes St. Patrick's Day parade organizers to include gay groups (+video)

An earlier version of this article mischaracterized the century in which St. Patrick lived. 

Correction posted Feb. 26, 2014

Farm bill, check! Is Congress, at last, finding a way to do its work?

The original version of this article misstated the number of bipartisan agreements passed in Congress in two months. It is three. 

Correction posted Feb. 24, 2014

How much do you know about cybersecurity? Take our quiz.

The original version of this quiz misstated the work in which science-fiction author William Gibson coined the term "cyberspace." It was in his 1982 short story, "Burning Chrome."

Correction posted Feb. 19, 2014

Delhi chief Arvind Kejriwal resignation: gamechanger for India elections?

Due to an editing error, the original version of this story misspelled Narendra Modi's first name.

Correction posted Feb. 18, 2014

Why Mount Hood's next eruption will be like a big blob of toothpaste

The original version of this story misquoted Dr. Kent.

Correction posted Feb. 17, 2014

Iran and world powers gear up for more nuclear talks

The original version of this story incorrectly stated the location of the upcoming talks. They will take place in Vienna.

 Correction posted Feb. 13, 2014

'The Monuments Men' is lackluster despite a great premise and cast

The original version of this story incorrectly stated writer Robert M. Edsel's connection to the events of the film.

Correction posted Feb. 3, 2014

Philip Seymour Hoffman: intense actor, unlikely star, tragic end

An earlier version of this story included an incorrect spelling of the fictional character Willy Loman and incorrectly identified the timing of Mr. Hoffman's appearances at the Sundance Film Festival.

Correction posted Jan. 30, 2014

New York lawmakers bite hard on Bitcoin: why that's good for investors

The original version of this story used an incorrect pronoun in referring to attorney Barrie VanBrackle.

America's first bookless library appears to be a success

The original version of this story gave the wrong figures for the amount of books and devices available.

Correction posted Jan. 28, 2014

Food stamps: how House, Senate negotiators agreed to cut $800 million a year

The original version of this story gave the wrong figure for the number of people receiving food stamps in fiscal year 2006.

Correction posted Jan. 23, 2014

North Korea: a breakout moment for Kim Jong-un?

The original version of this story misidentified the number of fatalities in the 2010 shelling of a South Korean island and the year of Kim Jong-il's stroke.

Correction posted Jan. 22, 2014

US unease rises amid 'black widow' manhunt in Sochi, terrorism threats (+video)

The original version of this story incorrectly located Dagestan and gave a wrong birthplace for the alleged Boston Marathon bombers.

Correction posted Jan. 20, 2014

Christ Church Cathedral a flashpoint for quake-hit New Zealand town

The original version of this story misspelled Philip Burdon's last name.

Correction posted Jan. 17, 2014

2013 roundup: Reporters' backstories on the big stories

The original version of this article incorrectly located the star Betelgeuse; it marks Orion's shoulder.

Correction posted Jan. 16, 2014

Bruce Springsteen song skewers Chris Christie. Will 'Jersey Traffic Jam' sting?

The original version of this story misconstrued the audience's reaction to the Springsteen song on the Jimmy Fallon show.

Rand Paul's foreign policy pitch to Republicans: I'm no extremist

The original version of this story mischaracterized Senator Paul's reasoning for his filibuster.

 Correction posted Jan. 14, 20114

How a simple travel voucher is saving the lives of pregnant African women

The original version of this story misidentified the country in which the travel vouchers were introduced. Corrections have been made throughout.

Correction posted Jan. 9, 2014

Who can end Iraq's Sunni-Shiite violence?

The original version of this piece mischaracterized the significance of Najaf to Shiite Muslims.

Correction posted Jan. 7, 2014

Why unemployment benefits twist Republicans into knots

An earlier version misstated Sen. Jack Reed's state. He represents Rhode Island.

Retired New York police, firefighters indicted in vast 9/11 fraud scheme

An earlier version misstated the year of the 9/11 terror attacks.

Why Cuomo opened door, a bit, to medical marijuana in New York

The original version used the wrong unit of measurement in discussing the amount of marijuana that has been decriminalized in New York.

Correction posted Jan. 6, 2014

Income inequality: Does wider gap between rich and poor threaten capitalism?

The original version gave the wrong job title for Bill Gross at PIMCO. He is co-chief investment officer.

Correction posted Dec. 27, 2013

How is global warming affecting precipitation? New satellite to help explain.

The original version did not correctly identify what GPM stands for.

Correction posted Dec. 19, 2013

China to bolster presence in Antarctica, build fourth research station

An earlier version of this article misstated the terms of The Antarctic Treaty. It allows states to claim sovereignty on the continent, while also allowing other states to treat the space as a global commons. The article also misstated Dr. Klaus Dodds' name. It is Dodds, not Dodd.

Correction posted Dec. 17, 2013

Indian diplomat's arrest in NY sparks anger back home. But what about the nanny?

The original version of this story misstated US minimum wage requirements.

Correction posted Dec. 17, 2013

China touts prowess of moon rover, scientists just want to know what's there 

The original version misidentified the moon in the last paragraph of the story.

Correction posted Dec. 17, 2013

USS Cowpens: Why China forced a confrontation at sea with US Navy

The original version did not list the correct organization with which analyst Patrick Cronin is currently affiliated.

Correction posted Dec. 12, 2013

Two-year budget deal struck: what you need to know

The original version of this article misidentified the dollar size of the House's original budget proposal.

Correction posted Nov. 26, 2013

Republicans bash Obamacare but can't repeal it. What do they want?

The original version of this article misidentified the sourcing on the financing of anti-Obamacare advertising.

Correction posted Nov. 18, 2013

After dystopia, what next?

The original version of this article misstated the amount of copies of the "Divergent" trilogy that have been sold to date.

Correction posted Nov. 13, 2013

First Harry Potter stamps, next owl post? USPS rolls out limited edition.

The original version of this article incorrectly stated that the USPS had lost $1.2 billion from the Simpsons stamp printing.

Correction posted Nov. 7, 2013

Iran: Don't blame us, blame our tea party

The original version of this story misidentified the name of former president Mohammad Khatami.

Correction posted Nov. 6, 2013

Immigration reform: the politics of the possible

The original version incorrectly identified the writer's title at the Bipartisan Policy Center.

Correction posted Oct. 29, 2013

US spying scandal: Why Germany and France won't get Britain's deal

The original version incorrectly identified the website where Prof. Ashley Deeks made her comments.

Correction posted Oct. 28, 2013

In pictures: Single-celled organisms 

An earlier version displayed an image of coral polyps, which, contrary to the title of the photo gallery, are multicellular organisms.

Correction posted Oct. 22, 2013

Los Angeles schools' plan for non-English speakers: Segregation or solution?

The original version misspelled Prof. Robert Hershberger's name.

Correction posted Oct. 18, 2013

Why did tea partyers surrender? Because January will be different, they say.

The original story gave an incorrect vote count on the congressional legislation to end the government shutdown and raise the national debt limit.

Correction posted Oct. 16, 2013

Rebecca Sedwick suicide: What response is needed to combat cyberbullying?

A previous headline for the story misspelled Rebecca Sedwick's last name.

Correction posted Oct. 15, 2013

The Malala Effect: 5 snapshots of girls' education in the Muslim world

The original version of this story incorrectly said "Arab world" instead of the Muslim world.

Correction posted Oct. 9, 2013

Valerie Harper inspires, exits 'Dancing with the Stars'

The original version of this story incorrectly stated the nature of Valerie Harper's illness.

Correction posted Oct. 3, 2013

Tropical storm Karen prompts hurricane watch from Louisiana to Florida

The original version contained a reference to tropical depression that was not entirely correct.

Correction posted Oct. 2, 2013

Comet, a cuddly canine pal, cheers nursing home residents

The original version of this story gave the wrong location for East Coast Assistance Dogs Inc.

Correction posted Oct. 1, 2013

Pompeii of the East? Clues to mystery mega volcano that blew 7 centuries ago.

The original version of this story gave the wrong location for the Indonesian island of Lombok. It is east of Bali.

Correction posted Sept. 23, 2013

Stephen Wade uncovers 'The Beautiful Music All Around Us'

The original version of this story misspelled the name of Ron Pen, the director of the John Jacob Niles Center for American Music at the University of Kentucky in Lexington.

Correction posted Sept. 20, 2013

Don't panic: Earth has at least 1.75 billion years to go, scientists say

The original version misstated the times of the emergence of photosynthesizing organisms and of insects. Photosynthesis emerged about 3.4 billion years ago; the first insects about 300 million years ago.

As UN meets, apply pressure against blasphemy laws

The original version of this commentary incorrectly identified the year in which atheist activist Alber Saber was sentenced for breaking Egypt's blasphemy law. 

Correction posted Sept. 19, 2013

Mark Kelly: After Navy Yard shooting, gun laws will protect people and gun rights

The original version of this commentary incorrectly identified the state in which the Oak Creek, Wis., mass shooting took place.

Correction posted Sept. 18, 2013

Why Wall Street is relieved Summers is out (and Yellen may be in) at Fed

The original version of this story misspelled the name of Ernie Patrikis, a partner with White & Case, a New York-based law firm.

Correction posted Sept. 10, 2013

Lava lamps still groovy after five decades

 In the original story, The Associated Press erroneously reported that exclusive U.S. rights to manufacture the lamps are held by Haggerty Enterprises Inc.

Correction posted Sept. 2, 2013

Moon mission: Can it solve the mystery of the glowing horizon?

The original version of this story included the wrong atmospheric density for Earth and the moon.

Correction posted Aug. 30, 2013

Syria crisis: Dovish Democrats urge Obama to consult Congress

The original version of this story did not list the correct name for the organization with which Tom Perriello, former Virginia congressman, is currently affiliated.

Corrections posted August 29, 2013

Colleges with the best value? New rankings upend conventional wisdom

The photo caption for this story was revised to correct the name of the library pictured and to clarify which college ranking system was being discussed.

Bo Xilai trial was a satire, but still helped to further rule of law in China

The original headline of this piece mis-characterized the interviewee's point.

Corrections posted August 27, 2013

Sinkhole closes lane of traffic in Tennessee

The headline and subhead of the original version of this story mistakenly identified the highway where the sinkhole occurred. It is I-24, not I-80.

Corrections posted August 22, 2013

With NSA and NYPD under scrutiny, is tide turning on surveillance?

The original version of this story had an incorrect first name for Randolph McLaughlin, co-chair of the civil rights practice group at Newman Ferrara LLP in New York.

Muslims should welcome a new, modern perspective on prophet's sayings

The original version of this op-ed incorrectly identified the date of Mehmet Gormez's interview with Reuters and his title.

Corrections posted August 21, 2013

From Indian Ocean to Uganda: China will build Kenya's new rail line

The original version of this story misstated President Xi Jinping's title.

Corrections posted August 14, 2013

'Above normal' hurricane season coming. Is New York ready for another Sandy?

The original version of this story said Cozen O'Connor law firm is based in New York. It is based in Philadelphia with offices in New York.

Schooled by Occupy movement, fast-food workers put demands on the table

The original version of this story misspelled Ed Wertheim's last name. 

Correction posted July 31, 2013

When would global warming destroy life on Earth? Study hazards a guess

The original version of this story misspelled the name of Rory Barnes, a research scientist at the University of Washington in Seattle. 

Corrections posted July 30, 2013

Zimbabwe's 4 million expats don't have the right to vote Wednesday

An earlier version misstated the day of election. The vote is scheduled for Wednesday, July 31. 

DOMA: 'Scalia was right' about ruling's impact, pro-gay rights lawyer says

A typo in the photo caption misspelled Antonin Scalia's first name.

Correction posted July 26, 2013

Anthony Weiner, 'Carlos Danger,' and the tawdry opera of a new scandal

The original version of this story did not have the correct spelling for Huma Abedin.

Corrections posted July 23, 2013

Finding peace for Israelis and Palestinians among people – not policies

The original version of this piece incorrectly described the writer's friend from the Palestinian Territories back to campus in the US.

Corrections posted July 22, 2013

How TV news failed Trayvon Martin, George Zimmerman, and American people

The original version of this piece misstated the percent drop in Americans' opinion of journalists.

Corrections posted July 17, 2013

'The Attack' reaches for a rare Mideast neutral

The original version of this review gave the wrong number of civilians killed in Jenin.

Corrections posted July 15, 2013

Royal baby photos: Modern monarchs

The original version of this list story dropped the V in Edward VIII, and gave an incorrect number of days that Edward VIII reigned. It also said he was crowned, but he never had an official coronation ceremony.

Corrections posted July 8, 2013

Double win for Haiti: human waste into valuable fertilizer

The original version of this blog post gave the wrong number of sorghum farmers who work with Heineken.

Andy Murray wins Wimbledon: greatest British sports victory?

Andy Murray is the first British male to win Wimbledon in 77 years. The original version failed to make clear that that is a gender-specific record.

Correction posted July 3, 2013

South Korea: The little dynamo that sneaked up on the world

The original version erroneously: identified CJ E&M as Psy's label; identified the word hallyu as being a Mandarin term; and implied that the suicides at the Korean Advanced Institute of Science and Technology were not publicized. 

Correction posted July 2, 2013

Trayvon Martin case: Doctor waves off Zimmerman injuries as 'so minor'

The original version of the story misspelled the name of Dr. Valerie Rao, the medical examiner for Duval, Clay, and Nassau Counties in Florida.

Correction posted June 28, 2013

A space shuttle's final mission: Atlantis opens to the public

An earlier version misstated the cost of the exhibit. It cost $100 million.

Correction posted June 26, 2013

'Don't touch my junk DNA!' says gene signal sequence

A sentence in the original version used the term "replication" instead of "transcription." DNA replication is a different process. The Monitor regrets the error.  

Correction posted June 18, 2013

Demjanjuk conviction: Top 5 Nazis still at large - Sandor Kepiro

The original version misspelled the name of the Wiesenthal center.

Correction posted June 14, 2013

Why Obama chose woman with no CIA experience for No. 2 CIA job 

The original version of this story gave the wrong name for the National Security Council.

Correction posted June 11, 2013

Presidential cyberwar directive gives Pentagon long-awaited marching orders 

The original version did not cite the source of the document. 

Correction posted June 7, 2013

Senate seat scramble is on in New Jersey; how Christie, GOP may benefit from it

The original version gave an incorrect date for the special-election primary. The correct date is Aug. 13.

Correction posted June 4, 2013

Christian Science church to have first president from Africa

The original version of this article incorrectly stated where Mary Baker Eddy had traveled.

Correction posted May 21, 2013

Gerbil, mouse astronauts perish on Russian spaceflight

The summary of an earlier version misspelled the name of the Bion M spacecraft. The story also confused the 1975 Soyuz 20 mission with a series of circumlunar Soviet missions in the 1960s.

Correction posted May 13, 2013

IRS tea party scandal: How bad for Obama?

The original version of this story incorrectly described impeachment proceedings as they related to Richard Nixon.

Correction posted May 6, 2013

Cleveland kidnappings: what abductions should teach worried parents

The original version of this story incorrectly paraphrased the NCMEC annual report.

Correction posted May 6, 2013

Thinking through options on North Korea

The original version of this commentary incorrectly stated the length of sentence of Kenneth Bae.

Correction posted April 27, 2013

Prom is racially integrated as one Georgia county leaves a barrier behind

The original version of this article wrongly stated that the integrated prom would be the county's only one.

Correction posted April 26, 2013

AP tweet that rattled stock market exposes media vulnerability

The original version of this article misspelled Mr. LaMotte's name and incorrectly described Levick

Correction posted April 17, 2013

Boston Marathon attack: Circle of possible bombers narrows, experts say

An earlier version of this article mischaracterized Mr. Berger's final quote and incorrectly referred to him as a doctoral recipient.

Correction posted April 17, 2013

Boston Marathon bombing: '6L' mark, circuit boards may be key clues

The original version of the story misspelled Krystle Campbell's first name.

Correction posted April 16, 2013

Boston Marathon bombing: Feds raid apartment, police seek rental van (+video)

The original version of the story characterized the bombing in the context of 9/11 incorrectly.

Correction posted April 8, 2013

Bryan Hoddle helps wounded vets run – and dream – again

Due to an editing error the original version of this story incorrectly identified the town where Mr. Hoddle teaches.

Correction posted March 22, 2013

Steubenville's troubling question: Is rape just a part of 'hook-up culture'?

The original version of this story misspelled Mr. Camosy's name.

Correction posted March 22, 2013

Sergei Abramov's goal: an educational blog that doesn't bore his fellow Russian teens

The original version of this story incorrectly described why Sergei Abramov missed a year of school.

Correction posted March 21, 2013

Steubenville's troubling question: Is rape just a part of 'hook-up culture'?

The original version of this story misspelled Ms. Rosenstein's name.

Correction posted March 20, 2013

Assault weapons ban now unlikely to pass. What happened?

The original version of this story incorrectly identified Harvey Milk.

Correction posted March 19, 2013

Kimberly Ritter stands up to child sex trafficking in US hotels

The original version of this article did not clearly state the specifics of sex trafficking with respect to minors.

Correction posted March 14, 2013

Steubenville rape trial: Where were 'courageous bystanders'?

The original version of this article incorrectly identified Mr. Randolph.

Correction posted March 8, 2013

Global temperature rise is fastest in at least 11,000 years, study says

A reference to temperature variability has been revised.

Correction posted March 1, 2013

Has the left turned on Bob Woodward?

The original version of this article misstated how long ago the Watergate scandal occurred.

Correction posted Feb. 19, 2013

Stunning reversal? Why 'big paper' just went green in Indonesia.

The original version of this piece misidentified the attendees of a meeting with Indonesia's forestry minister.

Correction posted Feb. 14, 2013

Debate on gun control should ask whether Congress has power to regulate

The original version of this piece misidentified the kind of firearm covered in the 1994 "assault weapons ban" and in current proposals to reinstate it

Correction posted Feb. 11, 2013

Christopher Dorner manifesto: a guide to ex-cop's alleged rampage

The original headline of this story was changed to make clear that the case against ex-cop Christopher Dorner is an allegation.

Correction posted Feb. 6, 2013

N.Y. Times hacked: How large is China's campaign to control, intimidate?

The original version of this story incorrectly stated that Joe Stewart had linked the Beijing Group to the PLA.

Correction posted Feb. 4, 2013

Obama's second term: What history says to expect

The original version of this story wrongly said President Nixon was impeached. He resigned the presidency in the face of almost certain impeachment.

Correction posted Feb. 4, 2013

Randy Grim and Stray Rescue reshape a city's approach to animal control

The original version of this story misidentified the Humane Society of the United States.

Correction posted Jan. 22, 2013

Ashley Judd getting a divorce. Does that make a Senate run more likely?

The original version of this story gave the wrong first name for Mr. Franchitti.

Correction posted Jan. 22, 2013

How a princess can help Saudi women find their voice

The original version incorrectly identified the husband of Saudi Princess Ameerah al-Taweel, who is Prince Alwaleed bin Talal.

Correction posted Jan. 21, 2013

Inauguration 2013: Most presidents don't invite a poet ... for a reason

The original version gave an incorrect number of poets who have read a poem at a presidential inauguration. Counting Richard Blanco, who spoke at President Obama's second inauguration, the total is five.  

Correction posted Jan. 20, 2013

White veins of Mars: Curiosity hits 'a jackpot' in quest for wetter past

The original version gave an incorrect relative age for Yellowknife Bay, which is part of the Mars feature dubbed Glenelg. Yellowknife Bay is the oldest feature explored so far by the rover Curiosity. 

Correction posted Jan. 18, 2013

As a gun owner, I agree with Obama's proposed ban on high-capacity magazines

The original version incorrectly identified the manufacturer of the .223 Bushmaster rifle.

Correction posted Jan. 16, 2013

Why US is helping France fight Islamist forces in Mali, Somalia

The original version of this article misquoted Dr. Bensahel.

Correction posted Jan. 14, 2013

Disable Java? Here's how, after US agency warns of software 'vulnerability.'

An earlier version of this article did not distinguish appropriately between CERT and US-CERT.

Correction posted Jan. 14, 2013

Eric Schwarz and Citizen Schools give inner-city kids a leg up

An earlier version of this article incorrectly identified Tulane Montgomery.

Correction posted Jan. 9, 2013

Israel's 'self-defense' argument against Hamas holds no water

An earlier version of this commentary incorrectly described Israel's lifting of a ban on building materials into the Gaza Strip and misstated Israel's control of Gaza's border crossing with Egypt.

Correction posted Jan. 9, 2013

'Enough': Gabrielle Giffords speaks out against guns two years after Tucson

The original version of this story misstated Ms. Gifford’s position on the Second Amendment.

Correction posted Jan. 8, 2013

James Holmes hearing: At last, a chance for victims to testify

An earlier version of this story gave the wrong first name for Prof. Bennett Gershman of Pace University in New York.

Correction posted Jan. 7, 2013

Islam is not the problem in Egypt

An earlier version incorrectly identified the Egyptian word 'Gamaa' in a quote about Egyptian President Mohamed Morsi.

Correction posted Jan. 4, 2013

Odd meteorite could be time capsule of a wetter Mars

Two paragraphs were revised to better reflect the analysis that Andrew Steele, an astrobiologist at the Carnegie Institution for Science in Washington, is conducting.

Correction posted Dec. 26, 2012

Home for the holidays: Fewer US troops are absent this year

The original version gave an incorrect year for the "surge" of US troops in Afghanistan. President Obama ordered the surge in December 2009. 

Correction posted Dec. 17, 2012

What Chuck Hagel would, and wouldn't, bring to job of Defense secretary

The original version misidentified the earlier role of Mr. Hagel and his brother in the military.

Clarification posted Dec. 13, 2012

Web transforms adoption: Closed adoption over, commodification in

The original version of this story included a quote by Adam Perman about the"vulnerable" adoption community that he requested to revise for clarification after publication.  

Correction posted Dec. 7, 2012

Pearl Harbor resurrection: the warships that rose to fight again

The original version of this story mischaracterized the Oklahoma's status.

Correction posted Nov. 26, 2012

Potty training Chinese style: With a diaper-free child, look for potted plants

The original version of this story misspelled the name of Lucy Hornby.

Correction posted Oct. 29, 2012

Hurricane Sandy: how utilities are planning for power outages

The original version did not have the correct name for Witt Associates.

Corrections posted Oct. 23, 2012

Reverse brain drain: Poles circulate home and out again to Europe

The original version of this story incorrectly identified Mr. Tusk as the Polish president.

Corrections posted Oct. 18, 2012

Why has the Wisconsin Senate race tightened?

The headline for this story, as well as the text, was adjusted to more accurately reflect the poll numbers for US Rep. Tammy Baldwin and former Gov. Tommy Thompson last month.

Pentagon's Plan X: how it could change cyberwarfare

The original version of this story misspelled the name of Merit Network, Inc.

Correction posted Oct. 15, 2012

Childcare: It’s about costly necessity not 'having it all,' study suggests

The original version of this story misspelled the last name of Helen Blank. director of child care and early learning at the National Women's Law Center. 

Correction posted Sept. 17, 2012

Stealing US business secrets: Experts ID two huge cyber 'gangs' in China

The original version of this story misidentified Mr. Alperovitch’s role at McAfee.

Correction posted Sept. 14, 2012

Something we should stop having done

The original version of this piece referred to Titian (ca. 1488-1576) as having been influenced by Rembrandt (1606-1669).

Correction posted Sept. 12, 2012

Why I miss Ross Perot: Mitt Romney and Barack Obama ads are full of outright lies

The original version of this piece misidentified the name of the Annenberg Public Policy website FactCheck.org.

Correction posted Sept. 4, 2012

How the US can out-invest China in Africa

The original version of this piece incorrectly identified Ambassador David Shinn's first name.

Correction posted Aug. 20, 2012

Pussy riot sentenced: Is chorus of support helpful, or just fashionable?

The original version of this story incorrectly identified Martina Navratilova’s nationality.

Correction posted Aug. 15, 2012

Weather? Climate change? Why the drought is persisting and growing

The original version of this story incorrectly described the effect that La Nina has on hurricane formation.

Correction posted Aug. 2, 2012

Mars rover: Scientists target huge crater in the search for signs of life

The original version of this story gave the incorrect weight for the Curiosity rover.

Correction posted July 27, 2012

Gun control: Why the US military is fighting with the NRA

An early version of this story left an incorrect impression about the number of military personnel who kill themselves.

Correction posted July 19, 2012

Michele Bachmann links Clinton aide to extremists. Has she gone too far?

The original version of this story mischaracterized the background of Huma Abedin, a longtime aide to Secretary of State Hillary Rodham Clinton.

Correction posted July 11, 2012

Schwarzenegger still a man of (environmental) action

The original version of this story misidentified Mr. Tamminen's role at R20.

Correction posted July 10, 2012

Obama tax proposal: Who makes more than $250k, and are they rich?

The first two paragraphs of this story were revised to accurately reflect President Obama's tax proposal.

Correction posted July 6, 2012

Son of an anti-Nazi hero uses family estate to nurture democracy and rule of law.

The original version of this story incorrectly stated that Moltke's ancestor acquired the estate as a thank you for help in winning a war against Prussia. The war was against Austria.

Correction posted July 5, 2012

How do you find a Higgs boson? A crash course.

The original version of this story gave the incorrect title for James Proudfoot's position at the Argonne National Laboratory.

Correction posted June 20, 2012

Bachelor's degree: Has it lost its edge and its value?

The original version of this story misstated the location of Iowa State University.

Correction posted June 19, 2012

Why some illegal immigrants aren't celebrating Obama’s new policy (+video)

The original version of this story misstated the nature of the policy change announced by the Obama administration. 

Correction posted June 18, 2012

Cybersecurity: How US utilities passed up chance to protect their networks

The original version of this story mischaracterized the funding source for AGA-12 development.

Correction posted June 18, 2012

DREAM Act Stalled

The original version of this story misstated the nature of the policy change announced by the Obama administration. 

Correction posted May 30, 2012

Beyond Stuxnet

The original version of this story misstated where Kaspersky Lab is based.

Correction posted May 11, 2012

Peony season

The original version of this story omitted the first two paragraphs.

Correction posted May 9, 2012

Wisconsin recall: Why Democrats think Barrett can beat Walker this time

The original version of this story gave the wrong name for the Wisconsin law school that conducted a poll on the two candidates. It is Marquette University School of Law.

Correction posted May 2, 2012

Post-parenthood: When adult children move home, is it OK to be friends?

The original version of this paragraph incorrectly stated the percent of young adults who have lived with their parents because of the economy in recent years.

Correction posted May 1, 2012

Dogwood diplomacy: US gift of trees to Japan is cherry on top of Okinawa deal (+video)

The original version of this story incorrectly stated who announced the gift of dogwoods while hosting a dinner.

Correction posted April 30, 2012

Why did Obama issue controversial Osama bin Laden ad?

The original version of this story listed the incorrect day for the anniversary of Osama bin Laden's death.

Correction posted April 24, 2012

Iowa teen's suicide prompts strong anti-bullying statement

The original version of this piece incorrectly identified spokesperson Andy Marra as a man. Marra is a woman.

Correction posted April 12, 2012

Bully: She told her son, ‘hit him hard’ –and she learned a lesson

A quotation was edited, at the author's request, to remove a description of a specific act of violence in a threat.

Correction posted April 5, 2012

George Zimmerman 911 call: what the fallout is from botched editing

The original version of this piece attributed a set of quotes about the Rodney King case to the wrong professor.

Corrections posted April 4, 2012

1940 Census data: A treasure trove for con artists?

The original version of this piece contained incorrect information about the process of releasing data.

Liz Squibb knows how to help foster children - she was one herself

The original version of this piece misstated the familial relationship between Jim Casey and Annie Casey.

Correction posted March 30, 2012

Son of migrant workers, now solar CEO: Don't put tariffs on Chinese solar panels

The original version of this piece misstated the number of GT Advanced Technologies employees in the US.

Correction posted March 26, 2012

Democratic progress: East Timor election proves peaceful

A quotation was removed from the story because it violated the terms of the interview.

Correction posted March 23, 2012

Trayvon Martin case shows evolving influence of black community

The original version of this story misidentified the name of Russell Simmons.

Correction posted March 20, 2012

What the Apple dividend really pays out

An earlier version of this story misstated Apple's record of paying dividends. Apple last paid a quarterly dividend in 1995. 

Corrections posted March 19, 2012

Tax the rich ... more? Why Jerry Brown changed his plan to save California.

The original version of this story misspelled the name of Peter Zaleski, a professor at the Villanova School of Business in Philadelphia. 

Video game nation: Why so many play

An earlier version of this story had the wrong date for when Pong was invented. It was in 1972.   

Correction posted March 18, 2012

Neutrinos slower than light, but continue to befuddle physicists

An earlier version mischaracterized the data gleaned from a 1987 supernova.

Correction posted March 6, 2012

Los Angeles Times joins the crowd, erects pay wall for the news online

A previous version of this story mischaracterized the subscription options for digital access.

Correction posted March 2, 2012

Is it really easy to hack NASA computers?

Due to an editing error, a draft version of this story was posted. It has since been replaced with the edited version.

Correction posted Feb. 29, 2012

America's big wealth gap: Is it good, bad, or irrelevant?

The original version of the story misspelled the name of Wesley Pointjour, a Boston-area resident who is earning a degree in business management.

Correction posted Feb. 9, 2012

Miramonte School sex abuse scandal: Was replacing entire staff too extreme? (+video)

The original version of the story reported that Darkness to Light is based in Washington, D.C. It is based in Charleston, S.C.

Correction posted Feb. 8, 2012

Rick Santorum rising, along with the culture war. Coincidence? (+video)

The original version misstated the Minnesota results.

Correction posted Feb. 3, 2012

A hopeless romantic meets her match

The original version misnamed the ancient Greek poet Sappho.

Correction posted Jan. 31, 2012

Weekend violence in Oakland: Is Occupy movement back, or broken? (+video)

The original version of this article reported that Mr. Miskulin said, "People were panicking after the tear gas and rubber bullets." Miskulin did not say, “rubber bullets.”

Correction posted Jan. 27, 2012

Latino vote could save Mitt Romney in Florida primary

The original version gave incorrect percentages for Republican Latino support in Florida for presidential candidates Mitt Romney and Newt Gingrich.

Corrections posted Jan. 26, 2012

The 'wind rush': Green energy blows trouble into Mexico

The original version misquoted Wendy Call as saying the Aztecs were invaded first.

Theater for the 99%

The original version incorrectly stated the title of Katori Hall's play 'Hurt Village.'

Correction posted Jan. 24, 2012

Is Mitt Romney really a job creator? What his Bain Capital record shows.

The original version of this story misstated Loris Huffman's anti-Romney political activities and the involvement of the Democratic National Committee.

Correction posted Jan. 23, 2012

Biggest loser in South Carolina isn't Santorum. It's evangelical leadership.

The original version of the piece misstated the year of Ronald Reagan's election.

Correction posted Jan. 20, 2012

Newt Gingrich: 8 of the GOP idea man's more unusual ideas

The original version of this story incorrectly described Mr. Gingrich's role in the production of a sci-fi thriller.

Correction posted Jan. 4, 2012

Seeking justice for victims across borders

The original version of this story incorrectly described the independent investigations of the CJA and US Immigration and Customs Enforcement that lead up to the arrest of Inocente Montano.

Correction posted Jan. 3, 2012

Origins of America's favorite Christmas carols

The original version of this story incorrectly stated the name of the Jingle Bells church in Savannah, Ga.

Correction posted Dec. 13, 2011

Why some US troops are dreading end of Iraq mission

The original version of this story incorrectly stated that Lt. Col. Mark Rowan is an Army chaplain. He's actually an Air Force chaplain. 

Correction posted Nov. 22, 2011

Fewer plan to shop on Black Friday 2011, survey finds. What do they know?

The original version of this story attributed a quote to the wrong person. Jane Bailey of TPN, a retail marketing agency, is the correct source.

Correction posted Nov. 21, 2011

Debt 'super committee': the Grinch that stole the Christmas stock rally

The original version of this story reported that the super committee would need to find $1.5 trillion from the budget over 10 years.

Correction posted Nov. 15, 2011

‘Safe seats’ stifle democracy

The original version of this editorial misspelled Mr. Dreier's name.

Correction posted Nov. 14, 2011

In Penn State child sex abuse case, lessons for universities far and wide

The original version of this story misidentified the person who spoke about leadership and tenure, among other things. Marvin Krislov, president of Oberlin College in Ohio, was the person quoted.

Corrections posted Nov. 5, 2011

Herman Cain sexual allegations: a reminder for women to speak up

An earlier version included an incorrect hashtag.

White like me – or, seeing the world through "Black Like Me"

An earlier version of this story used the wrong middle name for Lyndon Baines Johnson.

Corrections posted Nov. 1, 2011

After UNESCO Palestine vote, could US defund nuclear watchdog IAEA, too?

An earlier version of this story's photo caption mischaracterized UNESCO.

Corrections posted Oct. 23, 2011

Climate study, funded in part by conservative group, confirms global warming

The original headline of this story was changed because it incorrectly identified backers for the climate study and inferred that the Charles Koch Charitable Foundation would not have helped to fund the study if it had known what the findings would be.

Corrections posted Oct. 14, 2011

After Solyndra's ugly fall, can solar industry still shine?

The original version of this story misspelled Mr. Feinstein's last name.

Corrections posted Oct. 7, 2011

Marco Rubio for vice president? He says no, and for good reason.

The photo caption originally stated Mr. Rubio spoke at the Newseum on Thursday. It was actually Wednesday.

Corrections posted Oct. 3, 2011

Occupy Wall Street protest 'about people claiming some autonomy'

The original version of this story misspelled Dave Immenburseo's name.

Corrections posted Sept. 30, 2011

Kindle Fire tablet: Cool gadget or power grab for Amazon? (VIDEO)

The story was updated to include information from Amazon that was received after publication.

Chris Christie electability: Would his girth be a campaign issue?

The original version misstated the affiliation of columnist Michael Kinsley. He writes for Bloomberg View.

Correction posted Sept. 29, 2011

Frankenstein moon: Astronomers vindicate Mary Shelley's account

A paragraph in the original version gave the wrong name of the university where the research team worked. It is Texas State University.

Correction posted Sept. 28, 2011

Obama's 'Buffett tax' plan hurts hardworking average families, too

The original version of this piece overstated the population of Manhattan.

Correction posted Sept. 27, 2011

Why Chris Christie won't run for president, despite some GOP pleas

The original version of this story reported that Christie is new to elective office.

Correction posted Sept. 27, 2011

NYPD can shoot down an airliner? Experts troubled.

The original version listed the wrong location for Peterson Air Force Base.

Correction posted Sept. 26, 2011

Paul Joynson-Hicks launches groups that empower Africa's poor and disabled

The original version of the headline on this story misidentified the countries that Mr. Joynson-Hicks works in.

Correction posted Sept. 21, 2011

Remembrance: Senator Percy and the birth of Monitor Breakfasts

The original version incorrectly described the point in former Sen. Charles Percy's political career when the idea emerged for him to meet with a group of reporters.

Correction posted Sept. 19, 2011

Obama's deficit plan is just the first for 'super committee' to consider (video)

The original version incorrectly described how many members of the Gang of Six were on the president's 2010 deficit commission.

Correction posted Sept. 15, 2011

Microsoft bids for buzz with Windows 8 beta-tablets. Is iPad vulnerable? (VIDEO)

The original version misstated that Mr. Wunker was the author of “How Smart Companies Create Opportunities Others Don’t," which is the subtitle of the book.

Corrections posted Sept. 13, 2011

In Census report: More Americans relying on Medicare, Medicaid (VIDEO)

The original version misstated Kaveh Safavi's title as a health industry analyst.

In Anthony Weiner's old district, signs of a backlash against Obama?

The original version did not correctly list the current position of David Weprin, one of the candidates in the special election.

Correction posted Sept. 7, 2011

From Russia's rarely seen 'Yellowstone,' a plea for tourists

The original version misstated Arkady Tishkov's title.

Correction posted Sept. 6, 2011

Solar firm taps social-media expert to spur a 'rooftop revolution'

The original version of this story misspelled the name of Patrick Crane in the headline.

Correction posted Aug. 19, 2011

HP TouchPad crashes and burns, HP gives up

The original version of this story did not clearly differentiate between WebOS and WebOS devices.

Correction posted Aug. 12, 2011

Police torture cases from Daley era vex Chicago's Rahm Emanuel

The original version gave an incorrect number for people who have reached legal settlements with the city of Chicago over police torture.

Correction posted Aug. 8, 2011

Back-to-school shopping: Use it to teach kids about money

The original version misidentified James Lemay as a certified personal accountant. He is a certified public accountant in the Boston area.

Ukulele: The little guitar that could

The original version misstated the nationality of Jake Shimabukuro. He's from Hawaii.

Correction posted Aug. 1, 2011

Americans Elect launches centrist third-party bid amid Washington dysfunction

A previous version of this story misstated the percentage of votes Ross Perot received in 1992.

Correction posted July 29, 2011

In Afghanistan, US military officials say it's now or never

The original version indicated the wrong day for a House Armed Services Committee hearing.

Correction posted July 27, 2011

Post office closures: What happens if a town has no post office?

The original version misspelled the last name of Ruth Goldway, chairwoman of the Postal Regulatory Commission. The story also inaccurately described the appeal process after the Postal Service announces office closings.

Correction posted July 23, 2011

Hedge funds regulation: It's not working out

An earlier version misspelled the surname "Niederhoffer."

Correction posted July 22, 2011

The Norway terror attacks? Nationalist motives may be root cause.

The original version misspelled the name of 19th century British philosopher John Stuart Mill.

Correction posted July 20, 2011

How Comic-Con went from geek to Hollywood megabucks

The original version misstated the name of "Sketch Theatre."

Correction posted July 20, 2011

Obama, in stand for gay rights, calls for repeal of DOMA

The original version misspelled Austin Nimocks' last name.

Correction posted July 14, 2011

Nuclear safety review: how US plants could handle a Fukushima-type event

The original version did not specify who offered a laundry list of 23 recommendations for making nuclear power a safer means of generating electricity.

Correction posted July 13, 2011

McConnell's last ditch debt ceiling plan: What's in it for Republicans?

In discussing a proposal by Treasury Secretary Timothy Geithner, the original version of this story did not cite the correct part of government documents. Also, elsewhere in the story, a reference to Sen. Mitch McConnell (R) did not list his correct post, which is Senate minority leader.

Correction posted July 8, 2011

EPA tells coal-fired plants to reduce pollution. Some may just shut down.

The original version of this story and headline have been updated to clarify that EPA's actions may cause some power plants to be closed, but the agency is not mandating their closure.

Correction posted July 5, 2011

How well do you know the Declaration of Independence? Take our quiz.

The original answer for Question 12 mistakenly stated the number of documents John Dunlap printed.

Correction posted July 1, 2011

Campaign 2012: what fundraising totals will tell us about the candidates

The original version of this story contained a statement about candidate Ron Paul's views that could not be substantiated.

Correction posted June 30, 2011

Campaign 2012: what fundraising totals will tell us about the candidates

The original version of this story contained inaccurate data about Barack Obama's fundraising.

Correction posted June 29, 2011

New Mexico wildfires approach Los Alamos nuclear lab

The original version of this story mis-stated the distance from the wildfires to the lab.

Correction posted June 28, 2011

At Pentagon, is change in US Army attire a step back from a war footing?

The original version of this story used an outdated term for Army Service Uniforms (ASUs).

Correction posted June 22, 2011

9/11 memorial: officials struggle as costs could hit $700 million

The original version of the headline and story incorrectly stated the estimated cost of the 9/11 memorial.

Correction posted June 17, 2011

Opportunity Fund helps opportunity knock for low-income borrowers

The original version misstated the number of people in the micro-savings program.

Correction posted June 16, 2011

Man claims responsibility for 1994 Tupac Shakur shooting

The original headline mistakenly implied Isaac claimed responsibility for Shakur's murder in 1996.

Correction posted June 14, 2011

Election 2012: Hope beneath the hype

The original version indicated that the lyrics of "City of New Orleans" were by Arlo Guthrie. They were by Steve Goodman.

Correction posted June 14, 2011

Bachmann and Romney dominate, but don't discount Palin and other no-shows

The original version misstated the source of a statement by Jon Huntsman.

Correction posted June 13, 2011

Lunar eclipse, first of 2011, occurs Weds.

The headline to the original version mischaracterized the eclipse. It is the longest in 11 years.

Corrections posted June 11, 2011

Descendants team up to teach the positive lessons of the infamous 'Plessy v. Ferguson'

The original version of this article misspelled the full name of Judge Ferguson.

Corrections posted June 9, 2011

If Rep. Weiner stays in Congress, will he become irrelevant?

The original version misidentified where Mr. Davis had worked as the House Ways and Means Committee.

Casey Anthony trial: Internet searches for 'chloroform' take center stage

The original version misidentified witness and computer forensics expert John Dennis Bradley.

Corrections posted June 8, 2011

LeBron James in spotlight off-court, too. Is he selling caffeine to kids?

A paragraph was deleted from the original version because it implied tacit approval of energy strips by a source with whom the reporter did not speak.

Germany to phase out nuclear power. Could the US do the same?

The original version omitted the year in which new nuclear or advanced coal-fired plants are estimated to be able to curb greenhouse gases.

Fukushima meltdown could be template for nuclear terrorism, study says

The original version incorrectly attributed a piece of information found in a report by the Institute for Policy Studies to a report by the Belfer Center for Science and International Affairs.

Correction posted June 2, 2011

Anthony Weiner explodes in Congress and on Fox News [video]

The original version incorrectly stated that the caning of Sen. Charles Sumner took place in 1851. The incident actually took place in 1856.

Correction posted May 24, 2011

Why Estonia may be Europe's model country

The original version incorrectly stated that Estonia is the poorest European country. It is the poorest country in the eurozone.

Correction posted May 24, 2011

Hollywood's foreign booty: New 'Pirates' film earned over $250 million abroad

The original version left off the name of Gwendolyn Foster, co-author of the upcoming book “21st Century Hollywood: Movies in the Era of Transformation.”

Correction posted May 23, 2011

Jackie Evancho, Greyson Chance following in Justin Bieber's footsteps?

The original version of this story misspelled Ellen DeGeneres's name.

Correction posted May 18, 2011

New film will recall the lessons of Rwanda's genocide

The original version misstated the date of the genocide in Rwanda.

Correction posted May 13, 2011

In India, communists ousted in 2 of 4 state elections

The original headline misstated the number of states where communist parties lost power.

Correction posted May 12, 2011

Hedge fund manager Raj Rajaratnam convicted of insider trading

The original version of this paragraph misidentified which information was recorded by the wiretap played during the trial.

Correction posted April 29, 2011

Battle over Planned Parenthood heads to states, starting with Indiana

The original version of this story incorrectly described how an override could take place if the Indiana governor vetoed a legislative measure.

Corrections posted April 28, 2011

Roll up for London's royal wedding magical mystery tour

The original version of this story misstated the age of Westminster Abbey.

Saving the stories: Qatar's disappearing oral tradition

Some words in the story have been changed to better reflect the main source's intent.

Correction posted April 22, 2011

PlayStation network down after launch of several new games

The original version of this story misstated the launch date of 'Free Realms.'

Correction posted April 8, 2011

UN chief asks Congress to protect funding. Republicans less than thrilled.

The original headline for this story was changed to more accurately describe Secretary-General Ban Ki-moon's funding request.

Corrections posted April 5, 2011

The peacebuilders: Making conflict resolution permanent

The original article incorrectly identified the nationality of the UN mission Jorge Tagle represented. It was the Chilean mission.

Air France wreckage could provide answers to mysterious crash

The original article stated the incorrect make of the crashed Airbus plane.

Correction posted April 1, 2011

Nuclear radiation in pop culture: more giant lizards than real science

A quote from Rob Latham, associate professor of English at the University of California, Riverside, was slightly revised to better reflect his intended statement.

Correction posted March 24, 2011

Controller's mistake at Reagan airport shows safety plans worked

An earlier version of this story incorrectly said a Skywest Airlines flight landed on a runway occupied by another plane, when in fact, a Skywest Airlines plane was on the runway when a USAir Boeing 737 collided with it. The story also incorrectly attributed a statement by FAA Administrator Randy Babbitt to Secretary of Transportation Ray LaHood.

Correction posted March 23, 2011

Japan nuclear crisis: What's in the smoke emerging from Fukushima I?

The original version incorrectly reported 300 mSv (milliSieverts) released from the Fukushima I plant each hour. The correct leakage rate was 300 µSv (microSieverts). The radiation leakage was thus overstated by a factor of 1000.

Correction posted March 17, 2011

Republicans block Jerry Brown's budget move. What are his options now?

An earlier version of this story incorrectly referred to Susan Bowen as the secretary of state of California. Debra Bowen is the California secretary of state.

Correction posted March 16, 2011

John Alston turns kids in hoodies into a choral band of brothers

The original version indicated that the Chester Fund for Education and the Arts and the Chester Children's Chorus were related. They are two separate organizations, though Dr. Alston founded and heads both.

Correction posted March 14, 2011

Top 10 most nuclear-dependent nations

The original photo caption misidentified which country Forsmark is located.

Correction posted March 10, 2011

Is it right to revise the Bible?

Originally this article used the words "immaculate conception" instead of the words "virgin birth" in referring to the birth of Jesus.

Qaddafi bombs oil facility in blow to Libya's oil infrastructure

The original headline of this article was changed after publication because it misstated what was bombed.

Correction posted March 8, 2011

Obama wants Qaddafi out of Libya, but what is he ready to do?

The original version of this story gave an incorrect year for President Ronald Reagan's bombardment of Tripoli.

Correction posted March 3, 2011

Foreign aid isn't foreign. It's American.

An earlier version of this story incorrectly stated the home state for Sen. Lindsey Graham.

Corrections posted Feb. 25, 2011

Washington trims Pell Grants: How will students pay fall tuition?

The article originally said that Pell Grants were cut by $61 billion in FY 2012, but that is the total amount of funding the entire budget bill cut. Pell Grants were cut by $5.7 billion.

India wants fighter jets – but without American baggage

The original article misidentified the nationality of firm Rafael Advanced Defense Systems Ltd., as well as the type of Boeing fighter jet at the Aero India 2011 show.

Correction posted Feb. 23, 2011

Saudi Arabia's King Abdullah promises $36 billion in benefits

The original version of the story underestimated the cost of the measures.

Correction posted Feb. 22, 2011

Iraqi officials bend to protesters' demands

The original version of this story incorrectly identified the location in which the photo was taken.

Correction posted Feb. 22, 2011

Would today's tea party have opposed the US Constitution?

The original version of this piece gave the wrong time context for the federal government's assumption of wartime debt.

Correction posted Feb. 16, 2011

Westminster Dog Show: Five spunky Best in Show winners

An earlier version of this story incorrectly stated that Rufus was the first bull terrier to win Best in Show.

Correction posted Feb. 15, 2011

Hillary Clinton champions Internet freedom, but cautions on WikiLeaks

The original version misspelled Kevin Howley's name.

Correction posted Feb. 9, 2011

Snow storm routine getting old? No worries, the groundhog got it right.

The original version of this story misspelled the town of Berwyn, Pa., as Berwin, Pa.

Correction posted Feb. 3, 2011

Value added tax: Senate weighs a tax reform Reagan once shunned

The original version of this story incorrectly stated that the hearing on tax reform held by the Senate Budget Committee was held on Tuesday. It was actually held on Wednesday.

Correction posted Feb. 3, 2011

Why so coy about 2012, Mitt Romney?

The original version of this story mistakenly included comments Mr. Romney made during a March 2 appearance on the Letterman program without noting the statements were made last year. It also mischaracterized Romney's book tour, which is in support of a new paperback edition of a book previously released in hardcover.

Correction posted Jan. 29, 2011

Should the NBA be cut back to 24 teams?

The original version of this story misspelled Erving.

Correction posted Jan. 28, 2011

Sundance Film Festival: Oprah, Belafonte, and some indie gems in drama and documentary

The original version of this story incorrectly identified the coproducer.

Correction posted Jan. 27, 2011

Palestine Papers: If US can't be 'honest broker' in Middle East, get out of the way

An earlier version of this piece incorrectly listed the writer as the Monitor's Assistant Opinion Editor in the byline.

Correction posted Jan. 26, 2011

Afghanistan poppy production could skyrocket due to spike in prices, drought

The original version of this article incorrectly described the poppy plant. The flowers are colorful, not the bulb.

Correction posted Jan. 25, 2011

Oscar nominations: Actor-driven movies stand out

The original version of the trivia list incorrectly identified "WALL-E" as one of two animated features previously nominated for Best Picture. The two films were "Beauty and the Beast" and "Up."

Correction posted Jan. 20, 2011

Mafia arrests: Four of the most famous mob busts in history

The original version of the fourth page featured a photograph of John Gotti's son, John Gotti III, and incorrectly gave Gotti's nickname as "The Teflon John," rather than "The Teflon Don."

Correction posted Jan. 18, 2011

TSA expedites screening for air cargo on US-bound passenger planes

The original subhead and the second paragraph were amended to make clear the TSA plan is a proposal.

Correction posted Jan. 17, 2011

Sri Lanka floods provide chance for government, Tamil reconciliation

The original headline was amended after publication.

Correction posted Jan. 14, 2011

America to end its search for the 'God particle'

The original version of this story included a paragraph that was less specific about the goal of American physicists.

Corrections posted Jan. 7, 2011

J-20 stealth fighter photos: Did China leak them intentionally?

The original version of this story carried a photo from a wire service that was incorrectly labeled as the purported Chinese stealth jet. The Monitor regrets the error.

Health care reform: House marches toward repeal vote

The original article gave an incorrect number for amendments to the House Rules Committee's roadmap for the repeal vote on health-care reform. One amendment was approved.

Corrections posted Jan. 6, 2011

Could Congress shut down YouTube with Internet-blacklist bill?

The original article failed to note a significant amendment to the bill this past fall and mischaracterized the legislation's penalties.

How much do you know about the US Constitution? A quiz.

The original version misstated the number of amendments to the US Constitution that have been ratified.

Correction posted Jan. 3, 2011

Who are Egypt's Copts, and the Middle East's other Christian populations?

The original article overstated the size of Lebanon's Christian population.

Correction posted Dec. 22, 2010

New Jersey's Chris Christie for president? Home-state voters say no.

The original article misstated the party affiliation of former New Jersey Gov. Brendan Byrne. He is a Democrat.

Correction posted Dec. 21, 2010

Hexavalent chromium: Chemical found in drinking water of 31 US cities

The original article overstated the average concentration of hexavalent chromium found in a study of 35 cities, as well as the degree that the average overshot the public health goal.

Correction posted Dec. 20, 2010

Death squads reemerge in Ivory Coast as president contests election results

The original article incorrectly stated that Charles Blé Goudé was associated with Ivory Coast death squads in 2002. Mr. Goudé actually supported the daytime-operating militias.

Correction posted Dec. 16, 2010

US sues BP, eight others to cover cleanup, losses from Gulf oil spill

The original version incorrectly identified which company is insured by QBE Underwriting Ltd.

Correction posted Dec. 7, 2010

Bhutto: movie review

The original version omitted one of the documentary filmmakers' names.

Correction posted Dec. 6, 2010

Fair Game: movie review

The original version misquoted a character in the film.

Correction posted Dec. 3, 2010

Canadian blogger develops loyal following in Vietnam

The original version gave the wrong age of Joe Ruelle.

Correction posted Nov. 10, 2010

Riding shotgun: Lee Friedlander photographs from the car

The original version incorrectly stated the name of The Museum at Bethel Woods.

Correction posted Nov. 4, 2010

France and Britain forge new path with defense treaty

The original photo caption incorrectly identified the man with British Prime Minister David Cameron. The man is unidentified.

Correction posted Nov. 3, 2010

Election tally: Glenn Beck won. Progressives lost.

The original version mischaracterized Glenn Beck's critiques of progressivism.

Corrections posted Nov. 2, 2010

Election Day: Why we always vote on Tuesdays

The original subhead was changed to account for the fact that the Monday before Election Day must be in November.

Jon Stewart's 'Rally to Restore Sanity' energizes expats from Paris to Prague

The original article incorrectly stated Jon Stewart created "The Daily Show." He became host in 1999, three years after it launched.

Correction posted Nov. 1, 2010

Government workers: 'We need love too.'

The original version listed GovLoop.com as a Facebook community. It is a Ning network.

Correction posted Oct. 27, 2010

Meg Whitman declines Jerry Brown challenge to stop negative ads

The original version misattributed a quote to Meg Whitman.

Corrections posted Oct. 26, 2010

A nomad nation settles down

The original version incorrectly attributed the quote "light out for the territory" to Tom Sawyer. It was Huck Finn.

Corrections posted Oct. 22, 2010

NPR, Juan Williams: Did firing put network smack in tea party's crosshairs?

The original version incorrectly characterized Juan Williams's position at NPR. He was an analyst.

 Megi hits Taiwan, causes rockslides

The original version for this story incorrectly stated that Typhoon Megi made landfall in Taiwan.

Correction posted Oct. 20, 2010

If Proposition 23 passes, will other greenhouse-gas laws fall?

The original photo caption for this story incorrectly referred to what the state passed in 2008.

Correction posted Oct. 18, 2010

How a jellyfish sneaks up on its prey

An earlier version gave incorrect sizes in inches for Mnemiopsis leidyi and for the copepods that it eats.

Corrections posted Oct. 7, 2010

Christine O'Donnell, Sharron Angle: Any GOP candidate can win in November, says Jon Stewart

The original subhead to this story incorrectly referred to Ms. O'Donnell's, "I am a witch" campaign. As her ad clearly states, O'Donnell says that she is not, in fact, a witch.

And the favorites for the 2010 Nobel Peace Prize are ...

The original version contained the wrong name for the Special Court for Sierra Leone and did not correctly describe it.

Correction posted Oct. 6, 2010

Karl Rove group spends big in Election 2010, but is it legal?

The original version misstated the relationships of Karl Rove and Ed Gillespie to American Crossroads and Crossroads GPS. There are no formal ties.

Corrections posted Oct. 4, 2010

Nobel Prize for Robert Edwards: the controversies behind IVF

One of the sentences with a quote from Nita Farahany, a philosophy professor at Vanderbilt University, was revised to better reflect her overall comments.

Libya's Qaddafi taps 'fossil water' to irrigate desert farms

The original version misspelled the name of Professor Stephen Lonergan.

Correction posted Sept. 29, 2010

National Coffee Day: Where can you get your free cup today?

The original version misstated Dunkin' Donuts National Coffee Day promotion. The company is not giving out free coffee.

Correction posted Sept. 29, 2010

Reality check: Iran is not a nuclear threat

The original version of this piece misstated an implication of the Additional Protocol.

Correction posted Sept. 27, 2010

Why do Americans get the Constitution so wrong?

The original version of this piece misstated a 5th Amendment right.

Correction posted Sept. 24, 2010

Why Whitman and Brown are deadlocked in California governor's race

The original version of this story incorrectly called Meg Whitman the first female gubernatorial nominee in California.

Correction posted Sept. 22, 2010

Stuxnet malware is 'weapon' out to destroy ... Iran's Bushehr nuclear plant?

The original version misstated the number of industrial control systems around the world that are reportedly infected by Stuxnet.

Corrections posted Sept. 17, 2010

US adds 3.8 million more to ranks of the poor as poverty rate jumps

The headline on the original version of this story misstated the number of people newly classified as living in poverty.

Amid mosque dispute, Muslims can look to Irish-Catholics for hope

The original version of this story misstated the opening of Zaytuna College.

Correction posted Sept. 14, 2010

Fracking for natural gas: EPA hearings bring protests

The original version misspelled the city of Binghamton.

Correction posted Sept. 10, 2010

Has California Supreme Court ruling 'wiped out' support for Prop. 8?

The original version of the headline misstated the impact of the California Supreme Court's ruling.

Correction posted Sept. 7, 2010

Sex for sale: Why Sweden punishes buyers

The original version wrongly suggested that National Criminal Police reports compared Sweden and the rest of Europe.

Correction posted Sept. 2, 2010

Hurricane Earl path stretches from North Carolina to Boston Harbor

The original photo caption misidentified the names of the people in the photo.

Correction posted Sept. 2, 2010

The Blaze: Why did Glenn Beck really want to start a website?

The original version listed an incorrect field of study for Prof. Matthew Hale of Seton Hall University.

Correction posted August 31, 2010

Sarah Palin to visit Iowa: Think you know what that means?

The original version has been changed to correctly locate the Southern Hills Mall in Sioux City, Iowa.

Correction posted August 27, 2010

In governor's race, will Arizona immigration law be decisive?

The original version has been changed to clarify the nature of Mr. Goddard and Gov. Brewer's dispute over Arizona's new immigration law.

Correction posted on Aug. 25, 2010

For some veterans, wars never end

The original article misstated the number of years Odysseus was away from Ithaca. It was 20 years.

Correction posted on Aug. 25, 2010

Amid John Boehner blast at Obama, hints of how GOP would rule

A word was added to one of Mr. Boehner's quotes to accurately reflect what he said.

Correction posted on Aug. 24, 2010

Michigan hails judge's move in Asian carp fight against Chicago

The original headline of the story mischaracterized the judge's action as a ruling.

Correction posted on Aug. 20, 2010

Gulf oil spill plume stretches 22 miles, not breaking down much

The original version of the story gave the wrong measurement for the plume's length that scientists studied.

Correction posted on Aug. 19, 2010

'Pork barrel' spending: A big liability for lawmakers in 2010 election?

A paragraph was added to this story to better explain what has happened on the earmarking front since 2007.

Corrections posted on Aug. 18, 2010

A right way and a wrong way to link teachers and student test scores?

The original version misspelled the name Barnett Berry.

Cuba travel ban: White House poised to ease restrictions

The original version was updated to better reflect comments from Sarah Stephens, executive director of the Center for Democracy in the Americas.

Correction posted on Aug. 12, 2010

Hacker's extradition for cyber heist: sign US is gaining in cyber crime fight

The original version mistakenly cited the Royal Bank of Scotland case as a significant example in which software creators were captured. The FBI official quoted referred only to the Mariposa case.

Correction posted on Aug. 9, 2010

Why GOP reaction is muted as judge affirms gay marriage rights

The original photo caption misstated the day that the photo was taken.

Correction posted on Aug. 6, 2010

Shaq is out: Shaquille O'Neal wants new nickname for Celtics move

The original headline of this article incorrectly asserted that Robert Kennedy credited the Internet for increased incidence of sports nicknames. Mr. Kennedy did credit wider interest in sports, but he did not specifically mention the Internet.

Correction posted on Aug. 2, 2010

Hillary Clinton to-do list: mother of the bride, avoid nuclear war

The original version of this article misspelled Marc Mezvinsky's name.

Correction posted on July 29, 2010

Linda McMahon and the reality of wrestling's sex and violence fantasy

The original article failed to note that WWE has altered its programming and now merits a “PG” rating.

Correction posted on July 27, 2010

Rod Blagojevich 'silly,' but not a criminal, defense says

The original version of this article misspelled the name of President Obama's chief of staff.

Correction posted on July 26, 2010

Khmer Rouge tribunal prepares for first, and possibly only, verdict in Cambodia

The original version of this article misstated both the duration of the trial and the number of visitors to the courtroom.

Correction posted on July 22, 2010

Why Rod Blagojevich didn't testify at his corruption trial

The original version of this article stated that Ronald Smith was the director of the John Marshall Law School. He is a professor and the director of the Center for Advocacy and Dispute Resolution there.

Correction posted on July 19, 2010

Gulf oil spill: Fouling air as well as water?

The original version of the story was changed to properly characterize Louisiana Bucket Brigade's work tracking benzene levels in the air and to correct the number of reports of oil vapors it has received on its website.

Correction posted on July 16, 2010

Great Lakes states step up pressure on Obama to stop Asian carp

The original version of the story gave an incorrect title for Nancy Sutley. She is chairwoman of the White House Council on Environmental Quality.

Correction posted on July 15, 2010

Arizona immigration law heads to court, with $1.2 million war chest

The original version of the story misidentified the plaintiff in the lawsuit being in heard in federal court in Phoenix on July 15.

Correction posted on July 14, 2010

Locked out: The 12 million people without a country, and the need to become a citizen

The original version of the story stated a single number for the estimate of the size of the 1937 massacre of Haitians the Dominican Republic rather than the range of estimates for the number killed.

Correction posted on July 4, 2010

Why Republicans are treading lightly in Elena Kagan hearings

The original version of the story assigned the wrong title to Mr. Estrada.

Correction posted on July 2, 2010

On July 4, the Founders didn't create America; America created the Founders

The original article gave the wrong time span for local declarations of independence made before 1776.

Correction posted on June 29, 2010

Russian spy case right out of a John le Carré novel

The original article misidentified the government agency where high turnover is said to have occurred.

Correction posted on June 25, 2010

What's in the financial reform compromise reached by House, Senate

The original article wrongly identified Sen. Russ Feingold of Wisconsin as a senator from Minnesota.

Supreme Court on transparency vs. anonymous speech

The original article misidentified the state issue behind the Supreme Court ruling. It was Washington state's Referendum 71.

Correction posted on June 24, 2010

Adolf Hitler documents discovered; reveal special treatment in prison

A typo in a headline misspelled the first name of the German head of state from 1934 to 1945. It was 'Adolf.'

Correction posted on June 23, 2010

Green Hornet: A new twist or same old Hollywood garbage?

The original version misspelled the surname of the Green Hornet's true identity. The character's name is Britt Reid.

Corrections posted on June 21, 2010

Jones Act: Maritime politics strain Gulf oil spill cleanup

The original version misspelled the name of Sen. Kay Bailey Hutchison (R) of Texas.

Corrections posted on June 18, 2010

Summer camp: Sunset for an American traditions? 

The original version misstated the amount of the grant and how much aid campers got.

As oil firms grow, response may slow to crises like Gulf oil spill

The original headline was changed to better reflect the content of the story.

Correction posted on June 15, 2010

Oval Office speech: Obama's 'take charge' moment in Gulf oil spill

The original version misstated the length of time between hurricanes Betsy and Katrina.

Correction posted on June 14, 2010

Liam Neeson stars in 1980s revamp of 'The A-Team.' (Too bad there's not a plot).

The original version identified Quentin "Rampage" Jackson simply as a martial artist, rather than a mixed martial artist.

Correction posted on June 10, 2010

BP Oil Spill: Is it time for the Pentagon to take over?

The photo caption on an earlier version of this story got Sen. Bill Nelson's first name wrong.

Clarification posted on June 10, 2010

BP buys 'oil spill,' related Internet search terms to manage message

The original version was changed to clarify a quote from a Google representative.

Corrections posted on June 3, 2010

After Jim Joyce blown call, should baseball rethink instant replay?

The first paragraph of the story was revised for clarity.

Corrections posted on June 2, 2010

How Race to the Top is recasting education reform in America

The list of states that have dropped out of the application process originally included one too many states.

Corrections posted on May 28, 2010

In offshore drilling freeze, rumblings of a new era for oil industry

President Obama's quotes were updated to reflect the official transcript of his remarks Thursday.

Corrections posted on May 26, 2010

So long, Jack Bauer

This blog post wrongly implied that almost every season of the television series "24" featured Islamic radicals.

Corrections posted on May 25, 2010

Jamaica attacks: a legacy of ties between politicians and gangs

This story was edited after posting to correct a serious error. Mr. Seaga has not passed on, and the Monitor apologizes for its error.

Corrections posted on May 24, 2010

Jordan Romero, 13, summits Everest: How young is too young?

In the original headline and summary Jordan Romero's first name was misspelled.

Corrections posted on May 21, 2010

Floyd Landis vs. Lance Armstrong: Are doping allegations credible?

The original version had Lance Armstrong riding for the wrong team in 1999.

Gulf oil spill: Has BP 'turned corner' with siphon success?

The original version of this story mischaracterized Jane Lubchenco's role at the National Oceanic and Atmospheric Administration. She is NOAA's administrator. It also incorrectly identified NOAA.

Thailand has a chance if Prime Minister Abhisit Vejjajiva can stop the killings

The original version of this opinion essay misstated the date of Prime Minister Abhisit Vejjajiva’s latest decision to use force against protesters.

Corrections posted on May 17, 2010

NPT talks: Why it's so hard for the UN to strengthen the treaty

The original version of this story was changed to clarify the quote, "It's a massive mistake."

Corrections posted on May 12, 2010

Mojave cross theft shows planning; veterans groups vow to rebuild

The original version of this story suggested the Supreme Court ruling overturned the First Amendment prohibition on government endorsement of religion. In fact, it reversed a land transfer injunction.

Corrections posted on May 11, 2010

Copyediting Tea Party and other protest signs

An earlier version of this gallery incorrectly identified all of these photos as taken from Tea Party protests. They are from various political gatherings.

Corrections posted on May 5, 2010

Ahmadinejad at the UN: US the real nuclear threat

The original version did not consider an exception in a provision of the Nuclear Posture Review.

Surfing the Blue Line between Israel and Hezbollah

The original photo caption misidentified former Hezbollah military commander Imad Mughniyeh as Khaled Mashal.

NPT 101: Is Iran violating the nuclear treaty?

The original story attributed the word "onus" to IAEA chief Yukiya Amano, though it was UN Secretary-General Ban Ki-moon who said the "onus" is on Iran.

Corrections posted on May 4, 2010

Operation Home Front helps women veterans heal

One of the original paragraphs in this story, as well as the original photo caption, mischaracterized the program that Lou Ann McPaul used to get back on her feet.

Pakistani, Ajmal Kasab, found guilty of Mumbai attack

The original version misstated the date the sentencing hearing would begin.

Corrections posted on May 3, 2010

Chinese explorers stand by claim of Noah's Ark find in Turkey

Clarification: The original article was unclear regarding how long Noah's Ark was afloat.

Corrections posted on April 29, 2010

Republicans relent, clear financial reform bill for debate

The original misstated the party affiliation for Sen. Bernard Sanders (I) of Vermont.

Corrections posted on April 28, 2010

Cape Wind project approved

The original misstated the number of megawatts of land-based wind power produced in the US today.

Corrections posted on April 26, 2010

Stephen Hawking aliens theory doesn't scare planet hunters

The original misspelled Stephen Hawking.

Corrections posted on April 23, 2010

What not to say to a big insurance company during a policy dispute

The original headline was incorrect.

Corrections posted on April 22, 2010

Is Dave Matthews' carbon offsets provider really carbon neutral?

Clarification: It has been called to our attention that NativeEnergy has obtained certification from First Environment, a qualified carbon offset certification organization, in connection with the Grennburg, Kan. windfarm project.

Portrait of a long life: faith, friends, and a few laps

The original photo caption mistated Helen Camerota's age.

Corrections posted on April 21, 2010

Carbon offsets: Using the green cloak of 'certification' to sell

The original version of the summary was rephrased for greater clarity and accuracy.

Corrections posted on March 31, 2010

Christian faith: Calvinism is back

The original version misstated who put on the John 3:16 conference.

Afghanistan war: Battle for Kandahar as much political as military

Corrections posted March 30, 2010

South Korea's Cheonan ship sinking mystery: A North Korea mine?

The original version misspelled the name of the ship.

Who is David Brian Stone, leader of the Hutaree militia?

The original version mischaracterized IEDs, or improvised explosive devices.

Correction posted March 25, 2010

Senate Democrats beat back GOP alterations to healthcare 'fixes'

The original version misstated the penalty due for noncompliance with the new federal mandate to buy health insurance.

California may extend smoking ban to state parks and beaches

The original version misspelled Serena Chen's name.

Correction posted March 24, 2010

California may extend smoking ban to state parks and beaches

The original version misspelled Serena Chen's name.

Correction posted March 23, 2010

At Washington's immigration reform march, a warning from Latinos

The original version misspelled Frank Sharry's name.

Correction posted March 22, 2010

Attorneys general in 11 states poised to challenge healthcare bill

The original version has been changed to correct the number of states involved in legal action.

Corrections posted March 15, 2010

Daylight Saving Time: Remind me again why we 'spring forward'

The original version misstated the affiliation of the US Naval Observatory.

US passport: The cost of your first one could go up to $135

The original version incorrectly indicated when passport fees would rise. The rates are expected to increase later this year.

Correction posted March 14, 2010

States with the strictest gun laws

The original version misstated the name of the factory.

Correction posted March 9, 2010

A constitutional right to hunt? Voters in three states to decide.

The original version incorrectly listed North Carolina as having a ballot initiative to amend the state constitution to guarantee hunting rights.

Correction posted March 7,2010

Top 10 longest-serving leaders

The original version misidentified Yemen's leader.

Correction posted March 5,2010

United States to restore aid to Honduras in step toward normalized ties

The original version of the summary for this story misstated the country in which Secretary Clinton made her announcement Friday.

Corrections posted March 4,2010

US supports ban on bluefish tuna

The original photo with this story may have been of the wrong species of tuna.

Corrections posted March 2,2010

Hamas assassination: Debit cards issued by firm with Israeli ties

The original version of this story misspelled a name in the caption.

Obama's 'Cash for Caulkers' boosts energy efficiency

The original version of this story gave an incorrect first name for Matt Golden.

Corrections posted February 25,2010

Illinois considers banning red-light cameras

The original version of this story misstated the number of states that have banned the cameras.

Corrections posted February 22, 2010

Like Dr. Evil, did the GOP just steal Obama's mojo?

The original version of this story listed the wrong US representative as talking about President Obama's mojo.

Corrections posted February 17, 2010

Astronauts on ISS get first look out of new 'room with a view'

The original version misidentified International Space Station commander Jeffrey Williams' title.

Corrections posted February 16, 2010

Westminster Dog Show 2010: Why it's better than Winter Olympics

The original version of this story misidentified the Irish Red and White Setter.

Corrections posted February 11, 2010

What does it mean when the federal government shuts down?

The original version of this story misstated the total number of dollars lost each day of a federal shutdown.

Is it time to overhaul the IPCC?

The original version of this story omitted Dr. Price's professional affiliation.

Corrections posted February 5, 2010

Impeached ex-Illinois governor Blagojevich faces new charges

The original version of this story gave an incorrect first name for Mr. Gotti.

Corrections posted February 4, 2010

Top 5 Tim Tebow eye black biblical verses

The original version of this story made an incorrect statement about winners of the Heisman Trophy. It also had the wrong name of the team that the Florida Gators played on Sept. 12, 2009.

Corrections posted February 3, 2010

Obama's federal budget: What's in it for cities?

The original version of this story listed the wrong state for Governor Paterson.

Corrections posted February 2, 2010

China hammers hard line on Tibet with warnings to Obama, Dalai Lama

The original version of the story incorrectly identified Elliot Sperling's university affiliation.

Corrections posted January 29, 2010

Tim Tebow Super Bowl ad: an astonishingly bold stand

The original version of the story misstated the day Mr. Tebow played.

Corrections posted January 27, 2010

Gray water's grass roots

The original version of the first photograph's cutline misstated the type of system being installed and for whom.

Corrections posted January 26, 2010

Visitor tears Picasso's 'The Actor.' How can Met fix it?

The original version of this article has been updated to accurately represent the different points of view.

Corrections posted January 26, 2010

For Republic Day, India invites ... South Korea?

The original version of this article misstated how many Republic Days India has celebrated.

Corrections posted January 23, 2010

At Calif. gay marriage trial, marriage is not the only flash point

The original version of this story had the wrong federal court.

Corrections posted January 21, 2010

Himalayan glaciers gone by 2035? IPCC mistaken

The original headline incorrectly identified an Indian scientist as the source of the 2035 melt date. He denies being the source.

Scott Brown offered change to Massachusetts. Sound familiar?

The original version misspelled Mr. Panagopoulos's name.

Corrections posted January 13, 2010

To jumpstart US job market, turn workers into owners

The original version misstated the number of US workers supported by cooperatives.

Corrections posted January 7, 2010

New findings on dark energy back discarded Einstein theory

The original version misstated the percentage of ordinary matter.

Corrections posted December 24, 2009

Global warming will cause plants and animals to migrate

The original version misspelled Dr. Scott Loarie's surname in some instances.

Corrections posted December 23, 2009

It’s official: Women definitely can't jump

This version was updated to correct an error about which women's events were added to the Olympic program 2002.

Egypt's Muslim Brotherhood: widening split between young and old

This story was updated to correct an error in the number of Muslim Brotherhood candidates who won parliamentary seats

Taiwan-China talks hit headwinds

The original version misspelled Chiang Pin-Kung's name.

Corrections posted December 18, 2009

California voters will decide whether to legalize marijuana

The original version of this story mischaracterized the situation involving Mr. Phelps.

Corrections posted November 23, 2009

Oprah Winfrey queen of a declining empire - daytime TV

The original version gave a previous name for the Nielsen Company that is no longer used.

Corrections posted November 18, 2009

Kimberly Munley ended Fort Hood rampage using Virginia Tech lessons

The original version misrepresented the state review findings on police action in the Virginia Tech shootings.

Corrections posted November 12, 2009

On Veterans Day, student vets deserve backup

The original version misstated the department name.

Corrections posted November 11, 2009

German children: What do they know about the Berlin Wall?

The original misstated how her mother left East Germany.

Corrections posted November 10, 2009

Educating South Africa's kids, one by one

The original version referred to Jose Bright as a consultant, misstated his position at Witwatersrand University, and misquoted him.

Corrections posted November 5, 2009

US envoy meets Suu Kyi in trip to engage Burma (Myanmar)

The original version misspelled former UN ambassador Madeleine Albright's name and mischaracterized Assistant Secretary of State Kurt Campbell's position.

Corrections posted November 4, 2009

UN General Assembly to take up Goldstone report on Gaza war crimes

The original version misrepresented the report's accusations against Hamas.

Corrections posted November 3, 2009

Is fight against hunger a matter of security?

The original version gave the wrong nationality for Dr. Kanayo Nwanze. He is Nigerian.

Corrections posted October 29, 2009

California may pull the plug on power-guzzling flat-screen TVs

The original version, when discussing energy usage, gave the wrong percentage.

Corrections posted October 29, 2009

The US should make a U-turn on its approach to Hezbullah

The original version of this essay misstated the nature of the international tribunal investigation.

Corrections posted October 27, 2009

Baghdad bombings – incentive to move forward on elections

 An earlier version incorrectly stated the time of Iraq's provincial elections.

Should nations fly to the moon together?

The original version implied that in 1999 Brazil got an invitation to join the International Space Station when China didn't. Brazil was already on board, having joined the ISS effort in 1997.

Corrections posted October 22, 2009

Gender-selective abortion in India is on the rise

The original version of this essay mischaracterized how the caste system was affected by British rule.

Corrections posted October 21, 2009

A federal misstep with medical marijuana?

The original version incorrectly identified Kevin Sabet.

Detainee abuse: Would release of more photos help or hurt US?

The original version misstated the duration of the ACLU's case and wrongly stated that the US Supreme Court had agreed to hear it.

Corrections posted October 19, 2009

Economy may be rebounding, but state budgets are still hurting

The original version misstated Mr. Pattison's first name.

Corrections posted October 8, 2009

Swine flu vaccine: Is it ethical to say no?

The original version misidentified the name of University James Hodge works.

Corrections posted October 7, 2009

California wants $4.7 billion in high-speed rail stimulus

The original version misspelled Mr. Barker's last name.

Corrections posted October 6, 2009

On healthcare and other hot issues: Follow the independents

The original version misidentified the state that Sen. Joe Wilson represents. It is South Carolina.

Corrections posted October 1, 2009

To win in Afghanistan Obama must learn from Vietnam

The original version misidentified the Army of the Republic of Vietnam.

Another Biden for Senate?

The original version misstated the reign of Kennedys in the Senate.

How Japan plans to have more babies

The original version misidentified Mizuho Fukushima.

Correction posted September 30, 2009

US exit strategy: Empower Iraqis

The province where Maj. Gen. Saad al-Harbia works was misidentified. The city where the crime-scene analysis class was held was misidentified.

Correction posted September 30, 2009

Pacific tsunami: Aid efforts begin in Samoa

The original version misidentified the date of the earthquake. The day of the earthquake was Tuesday not Wednesday.

Correction posted September 29, 2009

Honor student beaten to death: Can Chicago curb youth violence?

The original version mischaracterized Derrion's death as a shooting.

Correction posted September 29, 2009

US exit strategy: Empower Iraqis

The original caption misidentified Ms. Prouse's employer.

Correction posted September 28, 2009

A 'right-wing conspiracy' against Obama? Clinton says yes.

The original version misstated Mr. Gregory's name.

Correction posted September 17, 2009

US shifts missile defense from Europe to Navy ships

The original misstated the wrong number of nautical miles.

Correction posted September 16, 2009

A third of Karzai votes may be fraudulent, EU official says

The subhead originally had the wrong number for Karzai's vote to be investigated. There were 1.1 million votes.

Correction posted September 16, 2009

Iraq's vice president says Iraq should call on US for security help

The original misstated points about the removal of protective walls in Baghdad.

Correction posted September 11, 2009

How effective are terrorist rehabilitation programs?

The original version of this story contained a reference to an attacker who detonated a suicide bomb near a Saudi prince, and said the man graduated from Saudi Arabia’s terrorism rehabilitation program. He was not a graduate of the program.

Correction posted September 2, 2009

For more hard-pressed Americans, a campsite is home

The original version misstated the name of the homelessness alliance.

Correction posted September 1, 2009

Was Atlanta's 'black mayor first' memo racist - or just blunt?

The original version gave an incorrect last name for Atlanta's current mayor.

Correction posted August 19, 2009

Ramadi struggles to instill a rule of law

An earlier version misstated the title of Maj. John Badame. He is the executive officer of the 2nd Battalion, 23rd Marine Regiment.

Correction posted August 19, 2009

Russia says Arctic Sea hijackers demanded ransom, threatened to blow up ship

The original version misstated the number of crew members. Not an eight-man crew.

Correction posted August 12, 2009

A Christian Science Perspective: A powerful spiritual answer to extremism

An earlier version misstated the number of soldiers killed in a shooting in Arkansas.

Correction posted August 12, 2009

One man's quest to keep nukes away from Al Qaeda

The original version misspelled George Tenet's name. Also said Mowatt-Larssen teaches at Harvard. He is a scholar there.

Correction posted August 11, 2009

Turkey offers water for Iraqi crackdown on Kurdish rebels

The original version misstated the water flow rate. It is 500 cubic meters per second.

Correction posted August 7, 2009

Killing of Pakistan Taliban chief could touch off power struggle

The original version attributed a quote to the wrong person.

Correction posted August 7, 2009

Does closing roads cut delays?

An earlier version misstated the name of the journal Physical Review Letters.

Correction posted July 31, 2009

With new GI Bill, a surge of veterans at colleges

The summary to the original version overstated the number of veterans who have already been approved under the bill. Some 112,000 have had their eligibility for benefits approved by the Department of Veterans Affairs.

Correction posted July 29, 2009

A bow of reverence

The original version misstated ballerina Nina Ananiashvili's nationality. She is Georgian.

Correction posted July 20, 2009

'Do no harm' in healthcare costs

An earlier version incorrectly compared unmet Medicare obligations with US economic output.

Correction posted July 16, 2009

Take the high road on transport

The original version misspelled the name of Thomas Donohue, the president of the US Chamber of Commerce.

Correction posted July 15, 2009

The Art of Finding

The original version failed to note that this poem is a tribute to one by Elizabeth Bishop entitled "One Art," which can be read here.

Correction posted July 15, 2009

What makes this Bastille Day different?

Johnny Hallyday will reportedly earn $750,000 for the concert. That's not how much the damages to the lawn would cost.

Correction posted July 13, 2009

Q&A with Uighur spiritual leader Rebiya Kadeer

The original version we overestimated the number of Uighurs worldwide. The World Uyghur Congress estimates there are more than 20 million Uighurs. China's 2000 census reported 8 million in Xinjiang Province.

Correction posted July 13, 2009

Sohrab Erabi: a new martyr for Iran's protesters?

The original version misidentified the home base of human rights activist Maryam Namazie.

Correction posted July 9, 2009

G-8 as climate change forum: baby steps

In Japan last year, the US did not agree to a specific base year from which to make a 50 percent reduction.

Correction posted July 8, 2009

What's behind cyber attacks on South Korea, US?

The original version misidentified Kim Jong-il's father.

Correction posted July 8, 2009

Why China has clenched its fist in Xinjiang

The original version misstated the name of the Indiana University in Bloomington.

Correction posted July 1, 2009

When the elected like Palin exit badly

The original version misstated the number of governors who have resigned since 1949.

Correction posted July 1, 2009

'Multiracial' identity gains acceptance

The original version's summary misidentified the types of census and education forms to be changed.

Correction posted June 29, 2009

Poverty tours travel a fine line

The original version spelled "Mayange" incorrectly throughout the text.

Correction posted June 26, 2009

Breakaway Episcopalians install a new archbishop

The original version gave the wrong year for Bishop Robertson's ordination. He was ordained in 2003.

Correction posted June 25, 2009

Ahmadinejad fires up the anti-America rhetoric again

The original version reversed the proportion of lawmakers who attended to those who did not attend.

Correction posted June 24, 2009

View from Europe: Obama tough enough on Iran

The original version misspelled Denis Bauchard's last name.

Correction posted June 19, 2009

Sri Lanka's postwar resettlement stalls

The original version misspelled Rajiva Wijesinha's name.

Correction posted June 19, 2009

Did Air France Flight 447 break up midair?

The original version used the wrong terminology for lugs in the preceding section.

Correction posted June 16, 2009

North Korea may spare US journalists from hard labor

The original version misidentified Laura Ling's sister.

Correction posted June 16, 2009

For Gitmo Uighurs, new life is no walk on the beach

The original incorrectly referred to the country where a detainee was granted political asylum.

Correction posted June 15, 2009

Netanyahu's two-state solution: You recognize us, we'll recognize you.

The original version did not identify Mr. Rosner's current title.

Correction posted June 15, 2009

What are Mousavi's options now?

The original version misspelled Ayatollah Ali Khamenei's surname.

Correction posted June 12, 2009

Holocaust Memorial shooting renews concern about military vets' ties to extremist violence

The original version misspelled former FBI agent Todd Letcher's surname.

Correction posted June 10, 2009

Impasse with China erodes Dalai Lama's patience

The original version misstated the timing of the Dalai Lama's visit to Europe. Also, it misstated the name of the International Campaign for Tibet.

Correction posted June 09, 2009

Can Mitchell, now in Israel, calm settlement dispute?

The original version misrepresented Obama's view on existing settlements.

Correction posted June 05, 2009

How an immigration raid changed a town

The original version failed to note that Sholom Rubashkin was released on bail in January.

Correction posted May 29, 2009

Gay marriage fight isn't over in California, activists vow

The original version misattributed a quote.

Correction posted May 28, 2009

New Pentagon policy adds poignancy to Memorial Day

The original story mischaracterized the Pentagon's previous policy on whether families could visit Dover to witness transfers.

Correction posted May 26, 2009

First Kuwaiti women win Parliament seats, but political deadlock may persist

The original version of this story misidentified the emir of Kuwait, Sheikh Sabah al-Ahmad al-Sabah.

Corrections posted May 19, 2009

Credit-card bill could hit students hardest

The original version attributed a survey to the wrong organization. It was conducted by Sallie Mae.

Pill wars: debate heats up over 'brain booster' drugs.

The original version wrongly called Ritalin and Adderall over-the-counter drugs. These stimulants are legally available only by prescription.

Correction posted May 13, 2009

Is Cheney helping or hurting the GOP?

The photo caption in the original version misstated the television program on which Cheney appeared.

Correction posted May 12, 2009

Gates ousts US commander in Afghanistan, saying 'we must do better'

The original version misstated Lt. Gen. David Rodriguez's command in eastern Afghanistan.

Correction posted May 6, 2009

End of the road for America's biker culture?

The original version misrepresented biker Tom McGrath's role in the "Freedom Ride" in Myrtle Beach.

Correction posted May 4, 2009

Supreme Court narrows identify-theft law in immigration case

Editor's note: The original version misidentified the location of the Eighth US Circuit Court of Appeals. It is in St. Louis.

Correction posted May 1, 2009

The pain in Spain: On May Day, nearly 1 in 5 are jobless, but few seem angry

The original version misspelled Santos Alonso's surname.

Correction posted April 30, 2009

US soldiers are heroes, not terrorists

The original version miscalculated the percentage of US veterans not charged with homicide.

Correction posted April 29, 2009

On swine flu, officials strive to strike right note of caution

The original text stated a higher number of flu deaths in Mexico. Mexican officials have since lowered this number.

Correction posted April 27, 2009

Obama's first big diplomacy test: Iran

The original version misidentified the group that organized the conference call.

Correction posted April 24, 2009

Obama seeks to protect credit-card users

The original version gave the wrong date for Bank of America's fee change.

Correction posted April 23, 2009

New bombings in Iraq steal thunder from top insurgent's arrest

The original version did not specify the nationality of the security forces that arrested Abu Omar al-Baghdadi.

Correction posted April 22, 2009

The Susan Boyle phenomenon: redefining beauty, grace, and success?

A quote by Lisa Schwarzbaum was incorrectly attributed to Robert Canfield.

Corrections posted April 21, 2009

Amid recession, is San Francisco losing its heart?

The original version incorrectly stated that Tenderloin Health, a flagship health program, would close.

One way to boost US-China military cooperation

The original version mischaracterized the Hainan Island incident.

Corrections posted April 20, 2009

Strip searches in middle school? Top court to decide.

The original version of the headline incorrectly read "high school."

Ahmadinejad polarizes UN Racism Conference

A new quote was added to replace one attributed to an anonymous source, a practice which the Monitor strives to avoid when possible.

Corrections posted April 19, 2009

Arguing the size of the 'tea party' protest

The original version misstated the purpose of the march in Los Angeles on March 25, 2006.

Corrections posted April 15, 2009

German lawyers launch pirate defense team

The original version misstated the number of those accused of hijacking the MV Courier.

Corrections posted April 10, 2009

When Mt. Redoubt erupts, these scientists are on the job

For them, 'volcano monitoring' is no punch line; it's an important part of keeping Alaska safe.

Corrections posted April 09, 2009

To stop pirates, do ships need firepower?

The original version misidentified Hector Morales. He is a a former Navy Seal Warfare Combatant Crew Member.

Corrections posted April 06, 2009

In Turkey, Obama says US not at war with Islam

The original version included an Obama quote from a different forum, not his talk before parliament.

Corrections posted April 02, 2009

China blocks YouTube, again

The original version misidentified Professor Xiao Qiang.

Corrections posted April 01, 2009

Bangladesh fights rampant corporate corruption

The original version misstated the week when Bangladesh brought charges against Arafat Rahman.

Corrections posted March 24, 2009

Change pay, change teaching?

The original version contained an incorrect title for Paul Teske, dean of the School of Public Affairs at the University of Colorado in Denver.

Low-priced Nano taps into Indians' aspirations

The original version was missing a verb.

Letters to the Editor

The original version of this letter was shortened for the print edition.

Corrections posted March 20, 2009

Sarkozy's daring design dreams for a new 'Grand Paris'

We got the ratio wrong on the proportion of the French population in Paris.

Corrections posted March 17, 2009

Artists in survival mode as market crumbles

The original version misidentified Jesse Schoem as an actor living in New York. He lives in New Jersey.

Corrections posted March 16, 2009

Kidnapping aid workers: part of Sudan's strategy?

The original version misidentified Alex de Waal. He is not Sudanese.

Corrections posted March 16, 2009

New online dictionary redefines 'look it up'

The original version of this story incorrectly used the word 'entymological' instead of 'etymological'

Corrections posted March 13, 2009

Artists in survival mode as market crumbles

The original version misspelled Sunil Iyengar's name.

Corrections posted March 11, 2009

Reports of America's decline are greatly exaggerated

The original version included an inaccurate percentage of US companies that make up the 2008 Fortune Global 500 report. Accidentally, the author's revision was not implemented.

A mandolin revival creates 'The Montana Sound'

The original version incorrectly identified mandolin players as commonly employing a fingerpicking style.

Corrections posted March 10, 2009

Build on Bush's Middle East progress

The original version misstated the roles of President Obama's Middle East team. George Mitchell is special envoy to the Middle East. Christopher Hill has been chosen to be the next ambassador to Iraq. Dennis Ross has been named an advisor on Iran.

Obama's shaky trust in science

An earlier version incorrectly gave a number for IPCC-related scientists.

Mahaya Petrosian: Iranian actress takes a turn behind the camera

The original version had a misspelling in the headline.

Correction posted March 08, 2009

Tsvangirai car crash: Accident or assassination attempt?

The original version misstated the date on Zimbabwe's parliamentary elections as 2009. It is 2008.

Corrections posted March 2, 2009

Can a 'Day of Sharing' save the music industry?

In the original article, Spinners and eMusic were wrongly identified as free file-sharing sites.

Review: 'Crossing Over'

The original version omitted the first paragraph.

Correction posted February 23, 2009

Africans improvise the movie house

The original version of this article incorrectly listed the ticket price as 40 cents. It is 4 cents.

Correction posted February 19, 2009

US troop buildup in Afghanistan could be a defining moment

The original version misidentified Nathanel Fick. He is a former Marine officer, not an Army officer.

Correction posted February 19, 2009

US troop buildup in Afghanistan could be a defining moment

The original version misidentified Nathanel Fick. He is a former Marine officer, not an Army officer.

Correction posted February 13, 2009

Dutch still wincing at Bush-era 'Invasion of The Hague Act'

The photo in the original version did not depict the International Criminal Court.

Correction posted February 11, 2009

Lose money to Madoff? Don't cry to Uncle Sam.

The original version did not provide complete details on claims deadlines for Madoff cases.

Correction posted February 10, 2009

GOP centrists give Obama a majority - barely

The original version misspelled Sen. Edmund Muskie's first name, and had the wrong date for Sen. Arlen Specter's 2004 win.

Correction posted February 9, 2009

Will improved military enlistment last?

The original version didn't specify clearly to whom the updated GI bill benefit could be transferred.

Correction posted February 6, 2009

Axed by a big business? Start your own.

The original version misidentified the bank that Mr. DeKaser is affiliated with.

Correction posted February 6, 2009

Obama's cap on CEO pay strives to end era of excess

The original version did not make clear that the pay caps only applied to future help.

Correction posted February 6, 2009

Obama's cap on CEO pay strives to end era of excess

The original version implied that the cuts were retroactive.

Correction posted January 28, 2009

In Uganda, justice, or just a publicity stunt?

The original subhead mischaracterized where the attacks took place. They took place at the LRA's base in the Democratic Republic of Congo.

Correction posted January 27, 2009

Scotland turns to 18th-century poet for economic stimulus

Poet Robert Burns' birthplace was misidentified. He was born in Ayrshire.

Grievances rise among young Europeans

The original included the name of a source that had requested anonymity.

Palestinian and Israeli exchanges shake Gaza cease-fire

The original headline mischaracterized cause and effect.

Is Michelle Rhee the new face of education reform?

The original text said D.C. chancellor of public schools Michelle Rhee sees teachers, administrators, and in some cases parents as the main problem. But she never identified parents as part of the problem.

Corrections posted January 26, 2009

Under Obama's energy plan, cars would be cleaner but costlier

The original version contained an unclear statement regarding President Obama's position on federal fuel-economy standards. The story has been corrected to more accurately reflect his position.

99 years of Elliott Carter's masterpieces in 5 days

The original version misstated the year of Mr. Carter's 100th birthday.

Ex-Guantanamo inmates return to militancy in Yemen

The original story didn't indicate the origin of Thomas Hegghammer's comments.

Correction posted January 25, 2009

As atheists roll out London ads, believers unruffled

The original version misstated the religious affiliation of theologian Karl Barth, a member of the Swiss Reformed Church.

Correction posted January 23, 2009

US forests hold new evidence of global warming

The original version misstated the location of the University of Antwerp.

Correction posted January 23, 2009

Blogs, YouTube: the new battleground of Gaza conflict

The original mischaracterized the online behavior that the JIDF targets.

Correction posted January 21, 2009

Economic crisis hits city recycling

The original story suggested that mills in the US were also cutting production.

Corrections posted January 12, 2009

Cities shed artful light on the canvas of night

The original version misspelled Leni Schwendinger's last name.

Hamas remains defiant despite pounding

The original version misstated comments by Hamas official Musa Abu Marzook regarding the Palestinian Fatah Party.

Correction posted January 11, 2009

Female cops test traditional gender roles in Afghanistan

Lt. Col. Malalai Kakar was the highest-profile female police officer in Afghanistan, not the highest-ranking.

Correction posted January 9, 2009

Heat sends Southwest climate back in time

The original story misstated the origin of the word "Navajo."

Correction posted January 8, 2009

Israel finds more sympathy in Europe

The original version misspelled the name of Karim Batir with the International Institute of Strategic Relations in Paris.

Correction posted January 7, 2009

After Sarkozy, a Czech takes EU helm

Mirek Topolanek is not a member of the Social Democratic Party. He's a member of the ODS.

Correction posted January 6, 2009

Tennessee spill revives coal ash controversy

The original paragraph misstated the area covered by the spill.

Correction posted January 5, 2009

Bush pushes Persian Gulf nuclear agreement

The original version mischaracterized the trade relationship between the United Arab Emirates and Iran.

Correction posted January 5, 2009

Financial Q&A: How a bank failure affects CD interest

The original answer misstated the FDIC's policy on accrued interest.

Correction posted January 5, 2009

Cities may sprout vertical farms

The captions for the vertical and horizontal captions were inadvertently reversed in the original version.

About these ads