Menu
Share
 
Switch to Desktop Site

Russia gives WikiLeaks' Julian Assange a TV platform

(Read article summary)
Image

Kirsty Wigglesworth/AP/File

(Read caption) This December 2011 file photo shows WikiLeaks founder Julian Assange as he pauses as he makes a statement to media gathered outside the High Court in London. Starting in March, Mr. Assange will host his own show on Russia Today.

About these ads

WikiLeaks founder and controversy magnet Julian Assange has been driven off the Internet, deprived of funding and placed under house arrest. Now he will get his chance to strike back, courtesy of the Kremlin.

Starting in March, Mr. Assange will host a 10-part series of interview programs with "key political players, thinkers and revolutionaries" on Russia Today (RT), a state-funded English-language satellite news network which claims to reach more than 85 million viewers in the US alone.

According to a statement on his website, the new Assange series will explore the "upheavals and revolutions" that are shaking the Middle East and expose how "the deterioration of the rule of law has demonstrated the bankruptcy of once leading political institutions and ideologies" in the West.

Entitled "The World Tomorrow," the show will be filmed by an RT satellite crew at Ellingham Hall, the remote manor house 130 miles north of London. It's the same place Assange has been under house arrest since December 2010 awaiting a Supreme Court decision on his extradition to Sweden to face sexual assault allegations.

There is no word on which "key personalities" Assange will get to interview, but at least one British newspaper, The Guardian, has published its own wish list of people it would like to see go head-to-head with him, including former British Prime Minister Tony Blair, media tycoon Rupert Murdoch, and US Secretary of State Hillary Rodham Clinton.

Next

Page:   1   |   2


Follow Stories Like This
Get the Monitor stories you care about delivered to your inbox.

Loading...