Switch to Desktop Site
 
 

When Assange meets Nasrallah, you learn the most about Assange (+video)

Next Previous

Page 3 of 7

About these ads

At the risk of being branded as hypocrite defender of the "mainstream media" to which I (sort of) belong, to lay responsibility for Vietnam, the scores of wars in post-colonial Africa and the Middle East, Iraq and Afghanistan at the feet of "media lies" may be a bit of simplification.

But his own avowed disdain for propaganda and branding of himself as a tireless seeker of the truth makes the station he's tied up with all the more interesting. RT is a Kremlin propaganda channel, and its reporting on the Middle East (the area of its coverage I'm most familiar with) isn't merely slanted by the interests of the Russian government. It's often outrageously biased to the point of making things up out of whole cloth. For instance, a string of reports by the station from Tripoli, Libya in July and August of last year made obviously false claims about advances for Muammar Qaddafi's army.

Even as Tripoli was falling, and throngs of celebrating rebels filled the capital's main square (with footage carried live around the world) RT, insisted it wasn't happening. The station's main on the ground reporter Lizzie Phelan made her own biases clear as day on her blog: "While the journalists suffering from cabin fever in Tripoli’s Rixos hotel, publish their dreams that imperialism’s lackies (the rebels/rats) have taken Zawiya, Ghuriyan and Sorman, they are ignoring a decisive moment in the crisis. That is the liberation of the hitherto rebel-held area of Misratah." (No, Misurata was never retaken by Qaddafi's forces).

Next Previous

Page 3 of 7


Follow Stories Like This
Get the Monitor stories you care about delivered to your inbox.

Share

Loading...